نشست «جاکارتا»؛ فرصتی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین
کد خبر: 3480887
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
تحلیلگر اندونزیایی عنوان کرد؛

نشست «جاکارتا»؛ فرصتی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین

گروه بین‌الملل: یون مشمودی نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی برای بررسی اوضاع قدس در جاکارتا، پایتخت اندونزی را فرصتی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین عنوان کرد.

«نشست جاکارتا» فرصتی برای تأسیس دولت مستقل فلسطین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، یون مشمودی، تحلیلگر سیاسی متخصص در امور خاورمیانه و مدرس دانشگاه اندونزی، نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی برای بررسی اوضاع قدس در جاکارتا، پایتخت این کشور را فرصتی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین عنوان کرد.

یون مشمودی، در این باره گفت: مسئله فلسطین یک مشکل حقیقی و جدی است که باید به‌طور منصفانه و عادلانه حل شود.

وی افزود: تمامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مسئولیت اخلاقی دارند که به تشکیل دولت مستقل فلسطین با حفظ حق حاکمیت کمک کنند.

سمیر بکر، معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور فلسطین نیز در این باره گفت: در این نشست بر چگونگی یکپارچه‌کردن تلاش‌ کشورهای عضو این سازمان برای احیای مسئله فلسطین تمرکز خواهد شد؛ چرا که مسئله فلسطین در پی امتناع اسرائیل از اجرای توافق‌نامه‌ها، معاهدات و تصمیمات بین‌المللی به بن‌بست رسیده است.

پنجمین نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی برای بررسی اوضاع فلسطین و قدس اشغالی از فردا، 16 اسفندماه در جاکارتا آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

این نشست با شعار «اتحاد برای یک راه حل عادلانه» و در سایه تجاوزهای بی‌سابقه اسرائیل به قدس و کرانه باختری و محاصره ظالمانه نوار غزه توسط این رژیم برگزار می‌شود.

روز نخست این نشست در سطح وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود و نتیجه مذاکرات روز نخست به نشست سران که روز دوشنبه، 17 اسفندماه، خواهد بود، ارائه می‌شود و در پایان نیز بیانیه‌ای با عنوان «اعلامیه جاکارتا» صادر خواهد شد.

captcha