نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در جاکارتا آغاز شد
کد خبر: 3481128
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
با حضور ظریف؛

نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در جاکارتا آغاز شد

گروه بین‌الملل: نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوع «فلسطین و قدس شریف»، با حضور محمد جواد ظریف در جاکارتا آغاز شد.

آغاز به کار نشست جاکارتا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، پنجمین دوره نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی با موضوع «فلسطین و قدس شریف»، صبح امروز، 16 اسفندماه، با مشارکت وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نمایندگان و هئیت‌های 54 کشور و نمایندگانی از سازمان‌های بین‌المللی در جاکارتا آغاز شد.

این نشست که به دعوت محمود عباس، رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شده است، به‌مدت دو روز ادامه خواهد داشت و نشست فردا، 17 اسفندماه، در سطح سران کشورهای اسلامی خواهد بود.

شرکت‌کنندگان در این نشست، اقداماتی را که باید از سوی سازمان همکاری اسلامی برای کمک به فلسطین و قدس شریف و غلبه بر وضعیت ناگوار  اقتصادی در سرزمین‌های فلسطین اتخاذ شود، بررسی می‌کنند.

محاصره نواره غزه از سوی رژیم اشغاگر اسرائیل و وظیفه سازمان همکاری اسلامی در این زمینه از دیگر موضوعات مهم این نشست است.

همچنین در این نشست، تحولات کلی در فلسطین به‌ویژه مسئله توسعه‌ شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین با توجه میزان جمعیت ساکنان این شهرک‌‌ها که در سال 2015 میلادی به بیش از 700 هزار نفر  رسیده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پنجمین نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح فردا با سخنرانی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و دوازدهمین رئیس سازمان همکاری اسلامی افتتاح می‌شود.

براساس اعلام وزارت خارجه اندونزی، 10 تن از سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا در پنجمین نشست فوق‌العاده سران این سازمان شرکت می‌کنند.

این نشست با شعار «اتحاد برای یک راه حل عادلانه» و در سایه تجاوزهای بی‌سابقه اسرائیل به قدس و کرانه باختری و محاصره ظالمانه نوار غزه توسط این رژیم برگزار می‌شود.

نتایج مذاکرات روز نخست این نشست که در سطح وزیران امورخارجه برگزار می‌شود، به نشست سران که فردا، 17 اسفندماه، خواهد بود، ارائه می‌شود و در پایان نیز بیانیه‌ای با عنوان «اعلامیه جاکارتا» صادر خواهد شد.

captcha