رقابت 16 حافظ نابینا در آزمون انتخابی مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام
کد خبر: 3482051
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

رقابت 16 حافظ نابینا در آزمون انتخابی مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون انتخابی نماینده جمهوری اسلامی ایران در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام با حضور 16 حافظ نابینا در حال برگزاری است.

رقابت 16 حافظ نابینا در آزمون انتخابی مسابقات قرآن روشندلان جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آزمون انتخابی نماینده کشورمان در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام به میزبانی ایران از ساعت 8 امروز 19 اسفند ماه با حضور 16 حافظ نابینا از سراسر کشور در محل ساختمان پیامبر اعظم(ص) سازمان بهزیستی کشور در حال برگزاری است.

عباس امام‌جمعه در رشته تجوید، علی‌اکبر حنیفی در رشته لحن، رحیم خاکی در رشته صوت، سعید رحمانی در رشته وقف و ابتدا، امیر آقایی در رشته حُسن حفظ، معتز آقایی به عنوان هادی حفاظ، داوری این آزمون را برعهده دارند. همچنین حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشور نیز ریاست هیئت داوران این آزمون را عهده‌دار است.

همچنین بنابر اعلام مسئولان سازمان بهزیستی کشور این 16 نفر، نفراتی هستند که هر کدام در استان محل سکونت خود حافظ کل قرآن کریم بوده و در مسابقات معتبر کشوری نیز حائز رتبه برتر شده‌اند.

در این آزمون برای هر حافظ، سه سوال یک صفحه‌ای در نظر گرفته شده و سوالات نیز به صورت قرعه‌کشی برای هر حافظ تهیه شده است که هر فرد براساس نوبت حضور خود، قرعه مربوطه را دریافت می‌کند.

همچنین در این آزمون برای هر حافظ نابینا، 200 نمره در نظر گرفته شده است که 100 نمره مربوط به صحت حفظ، و 100 نمره دیگر آزمون نیز مربوط به صحت قرائت است که در مجموع هر حافظی که نمره بیشتری را کسب کند به عنوان نفر برتر انتخاب می‌شود.

یادآور می‌شود این آزمون همچنان ادامه دارد و تا ساعاتی دیگر با پایان آزمون و نظر هیئت داوران، نماینده جمهوری اسلامی ایران در اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام انتخاب می‌شود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

 

captcha