شیعیان هندوستان؛ میزبان قاریان بین‌المللی عراق
کد خبر: 3482203
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

شیعیان هندوستان؛ میزبان قاریان بین‌المللی عراق

گروه بین‌الملل: گروهی از قاریان بین‌المللی و ممتاز عراق به‌منظور حضور در ویژه‌برنامه‌های چهارمین جشنواره فرهنگی امیرالمومنین(ع) در شهر بنگلور هندوستان راهی این کشور می‌شوند.

قاریان بین‌المللی عراق؛ میهمان شیعیان هندوستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الکفیل، هیئت امنای آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی امیرالمومنین(علیه السلام) در شهر بنگلور هندوستان خبر داد.
این جشنواره همزمان با ایام خجسته میلاد امام علی بن‌ابیطالب علیه السلام و با مشارکت آستان مقدس علوی، حسینی و کاظمی در حسینیه حضرت اباالفضل علیه السلام در شهر بنگلور از 14 لغایت 17 رجب 1437 برگزار خواهد شد.
مسئول کمیته برگزاری فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی حرم مطهر در تشریح برنامه‌های این جشنواره به برپائی محافل فرهنگی با محوریت شخصیت امام علی بن ابیطالب علیه السلام و در ادامه فعالیت‌های سه دوره گذشته این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره در آینده نزدیک به شهرهای دیگر هندوستان با هدف توسعه روابط و ارتباط بیشتر با دوستداران خاندان عصمت و طهارت بسط و گسترش خواهد یافت.
بخش‌های مختلف این هفته فرهنگی عبارتند از:
1- برپایی نمایشگاه کتاب عتبات مقدسه عراق
2- برپایی محافل قرآنی همانند سال‌های گذشته با حضور قاریان بین‌المللی عراقی
3- بازدید از حسینیه‌ها، مساجد، پرورشگاه‌ها و دیدار با شخصیت‌های دینی برجسته هندوستان
4- برپایی مسابقات عقیدتی در غرفه حرم مطهر عباسی همانند سال‌های گذشته
5- برپایی جلسات و دیدارهای فرهنگی همراه با پرسخ و پاسخ و معرفی ابعاد شخصیتی امام علی(علیه السلام)
لازم به یادآوری‌ است، جشنواره فرهنگی امیرالمومنین(ع) با هدف تعظیم شعائر اهل بیت(ع) و نشر و گسترش فرهنگ و روش ایشان که معنای اسلام حقیقی را برای همگان آشکار ساخت و همچنین معرفی نقش مهم عتبات مقدسه در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و دینی در داخل و خارج عراق و معرفی مراحل بازسازی این بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
captcha