تروریستی‌خواندن حزب‌الله پیامدهای منفی برای منطقه دارد/ اعلام ورشکستگی آل‌سعود
کد خبر: 3482643
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

تروریستی‌خواندن حزب‌الله پیامدهای منفی برای منطقه دارد/ اعلام ورشکستگی آل‌سعود

گروه بین‌الملل: عماد قندیل، فعال شیعی مصر تصریح کرد: تصمیم دیروز وزیران امورخارجه کشورهای اتحادیه عرب برای معرفی حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک سازمان تروریستی، آثار و پیامدهای منفی برای منطقه دارد.

تروریستی‌خواندن حزب‌الله پیامدهای منفی برای منطقه دارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری نون، عماد قندیل در این باره گفت: تصمیم دیروز وزیران امورخارجه اتحادیه عرب بیانگر نقش عربستان در اعمال فشار بر کشورهای عربی و سوءاستفاده از اوضاع ناگوار اقتصادی برخی کشورهای عربی برای صدور چنین تصمیم‌هایی است.

وی افزود: وزیران خارجه اتحادیه عرب دیروز در حالی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند که نقش حزب‌الله لبنان در مقابله با اسرائیل و جلوگیری از تجزیه سوریه را فراموش کرده‌اند.

عماد قندیل تأکید کرد: این تصمیم آثار و پیامدهای منفی برای تمامی منطقه دارد و منجر به شعله‌ورشدن درگیری مذهبی میان شیعه و سنی می‌شود، این در حالی است که ایران تاکنون هرگز اجازه چنین درگیری‌های که منطقه را به پرتگاه سقوط می‌کشاند، نداده است.

این فعال شیعی مصر در پایان گفت: هرکس حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی می‌داند، ننگی را برای خود ببار می‌آورد که تا پایان زندگی همراه او خواهد بود و تاریخ خود را لکه‌دار می‌کند و این اقدام در واقع خدمت به رژیم صهیونیستی است.

تروریستی‌خواندن حزب‌الله از سر ورشستگی و عجز آل‌سعود است

در همین راستا، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه شب گذشته، 21 اسفندماه، در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای المنار گفت: تصمیم اتحادیه عرب ضد حزب‌الله تصمیمی از سر عجز و ناتوانی رژیم سعودی است؛ این تصمیم را می‌توان تصمیم درماندگان و ورشکستگان دانست.

تروریستی‌خواندن حزب‌الله پیامدهای منفی برای منطقه دارد/ اعلام ورشکستگی آل‌سعود


وی افزود: اتحادیه عرب هیچگاه به فکر کبریا، کرامت، و عظمت امت عرب نبوده و حقوق عرب‌ها و در رأس آن مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین در این مجمع عربی همواره نادیده گرفته شده است.
وی گفت: هیچ عرب و مسلمان واقعی امکان ندارد که از این تصمیم که سرمنشأ سعودی دارد؛ شگفت ‌زده شده باشد.
الزعبی تأکید کرد: اگر حزب‌الله و ملت عراق به ویژه بسیج مردمی این کشور در نظر شورای همکاری تروریست هستند در منطق سعودی دو گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره دو جنبش طرفدار صلح‌ و اهل مقاومت و متمدن در نظر خواهند آمد.  آل‌سعود خیال می‌کند با این تصمیم‌گیری‌ها بزنگاه‌های سیاسی در منطقه ایجاد می‌کند اما در حقیقت همه این تصمیمات برضد خودش تمام خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: این مواضع سعودی نه‌تنها ضد جریان مقاومت نیست، حتی به شکلی دیگر پایه‌های جنبش مقاومت اسلامی را در میان امت عرب و اسلام در همه جای جهان تثبیت و مستحکم‌تر خواهد کرد.

گفتنی است، شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب دیروز، 21 اسفندماه، به رغم مخالفت لبنان و عراق و الجزایر، با صدور مصوبه‌ای حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

ابراهیم جعفری، وزیر امورخارجه عراق ضمن سخنانی در اجلاس دیروز اتحادیه عرب در قاهره گفت: بسیج مردمی و حزب‌الله از کرامت اعراب پاسداری کردند، و کسانی که آنان را به تروریسم متهم می‌کنند خودشان تروریست هستند.

شبکه «السومریه نیوز» به نقل از یک منبع مسؤول در وزارت امورخارجه عراق اعلام کرد: پس از سخنان ابراهیم جعفری و اعلام مخالفت وی با تعرض دیگران به بسیج مردمی و دیگر گروه‌های مقاومت، هیئت سعودی از محل اجلاس خارج شد.

حدود یک هفته قبل نیز اعضای شورای همکاری خلیج فارس در اقدامی خصمانه، حزب الله را یک سازمان تروریستی خواندند. اما یک روز پس از آن ماجرا، الجزایر و تونس مخالفت خود را با تصمیم این شورا اعلام کردند.

captcha