کتاب «حدیث» ویژه کنکور ارشد و دکتری به چاپ دوم رسید
کد خبر: 3483422
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

کتاب «حدیث» ویژه کنکور ارشد و دکتری به چاپ دوم رسید

گروه دانشگاه: در پی استقبال داوطلبان علوم قرآن و حدیث از کتاب‌های آمادگی آزمون علوم قرآن و حدیث ویژه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، کتاب «حدیث» به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پی استقبال داوطلبان علوم قرآن و حدیث از کتاب‌های آمادگی آزمون علوم قرآن و حدیث ویژه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، کتاب «حدیث» به چاپ دوم رسید.

کتاب «حدیث» در چهار بخش شامل بخش اول خلاصه درایة‌الحدیث شانه‌چی، بخش دوم مهم‌ترین نکات کتاب «علوم‌الحدیث و مصطلحه» صبحی صالح، بخش سوم اصطلاحات حدیثی در یک نگاه و بخش چهارم خلاصه تاریخ عمومی حدیثی مجید معارف تألیف شده است.

در تلخیص منابع از تاریخ عمومی حدیث از مجید معارف، درایةالحدیث از کاظم مدیر شانه‌چی و علوم‌الحدیث و مصطلحه از صبحی صالح استفاده شده است.

از مزایای این کتاب می توان به جامعیت؛ احصای اکثریت منابع مورد ارزیابی کنکور در این سرفصل، دسته بندی دقیق منابع بصورت درختی در ابتدای هر سرفصل (شکل زیر) و تفصیل مطالب در هر درس، احصای اکثریت نظرات و تمییز دادن اقوال مختلف با ذکر نام، حجم مناسب اثر و بی نیازی از مطالعه اصل منابع اشاره نمود.

بنابراین گزارش، این کتاب‌ها در راستای جلوگیری از آشفتگی و سردرگمی دانشجویان متقاضی در مواجه با منابع ارشد و دکتری تألیف شده است.

در نگارش این کتاب‌ها سعی شده است تا با ارائه دسته‌بندی جامع و جدیدی متناسب با آزمون کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی و همچنین استفاده از اصلیترین منابع، داوطلبان از سردرگمی رجوع به منابع مختلف رهایی یابند و همچنین فهم مطالب نیز آسان‌تر شود.

کتاب حدیث با همکاری مهدی اسمعیلی صدرآبادی، قاسم درزی و اکبر ولی‌‎پور، به‌همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و توسط انتشارات پیام رهیابان منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 021-66485663 تماس بگیرند و یا به سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس،‌ خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵ مراجعه کنند.

captcha