تلاش اندونزی برای جذب 5 میلیون گردشگر مسلمان تا سال 2019
کد خبر: 3484768
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

تلاش اندونزی برای جذب 5 میلیون گردشگر مسلمان تا سال 2019

گروه بین‌الملل: دولت اندونزی تلاش دارد تا سال 2019 میلادی، 5 میلیون گردشگر مسلمان را از منطقه خاورمیانه و بخش‌های مختلف جهان جذب کند.

تلاش اندونزی برای جذب 5 میلیون گردشگر مسلمان تا سال 2019

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «جاکارتا پست»، عارف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی در این باره گفت: اندونزی اکنون به یکی از مقاصد بزرگ گردشگری برای گردشگران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(OIC) تبدیل شده است و این کشور برای جذب گردشگر بیشتر از منطقه، مقاصد گردشگری حلال زیادی را فراهم خواهد نمود.

وی افزوذ: دولت برای مواد غذایی و هتل‌ها در مقاصد اصلی گردشگری، گواهی حلال صادر خواهد کرد تا گردشگران مسلمان به هنگام سفر به این کشور احساس راحتی کنند.

گردشگری حلال یک مفهوم گردشگری است که خدماتی را مطابق با قوانین و مقررات اسلامی ارائه می‌دهد که عدم استعمال مشروبات الکلی و استخر جداگانه، نمونه‌هایی از آن به شمار می‌رود.

یحیی عارف گفت: با توجه به این که بازار محصولات، داشتن گواهی حلال را می طلبد، ما هم نیاز بازار را دنبال خواهیم کرد.

طبق نتایج مطالعات سازمان بین‌المللی گردشگری اسلامی (GMTI)، اندونزی برای گرفتن مقام چهارم گردشگری بعد از مالزی، امارات و ترکیه در سال 2016 دو مرحله صعود داشته است.

GMTI به آمار 130 مقصد گردشگری نظارت مستقیم دارد که طبق معیارهایی شامل سطح خدمات و تسهیلات ارائه‌شده، ابتکارات بازاریابی همچنین مکان‌های ورود گردشگر رتبه‌بندی شده‌اند. هر یک از این معیارها جهت نمره کلی شاخص، ارزشیابی می‌شوند.

اندونزی دارای نمره شاخص 70.6 است، در حالی که نمرات مالزی و ترکیه به ترتیب 81.9 و 73.9 است.

همچنین این تحقیق نشان داد که بازار گردشگری اسلامی یکی از بخش‌هایی است که سریع‌ترین رشد را در صنعت گردشگری جهان دارد و گردشگران مسلمان دنبال مقاصدی می‌گردند که مطابق با نیازهای آن‌ها باشد.

سال گذشته میلادی حدود 117 میلیون گردشگر مسلمان وجود داشت که نزدیک 10 درصد از کل بازار جهانی را نشان می‌دهد. برنامه‌ریزی شده که این آمار تا سال 2020 تا 168 میلیون نفرافزایش یابد، یعنی زمانی که هزینه‌های گردشگری برای گردشگران مسلمان انتظار می‌رود به 200 بیلیون دلار برسد.

captcha