انتشار کتاب «حمایت از کلیسا‌ها در اسلام» در مصر
کد خبر: 3484962
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

انتشار کتاب «حمایت از کلیسا‌ها در اسلام» در مصر

گروه بین‌الملل: «محمدمختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر، از انتشار کتابی با موضوع «حمایت از کلیسا‌ها در اسلام» توسط شورای عالی اسلامی این کشور تا یک ماه آینده خبر داد.

انتشار کتاب «محافظت از کلیسا در اسلام» در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، محمدمختار جمعه که ریاست شورای عالی امور اسلامی این کشور را نیز برعهده دارد، هدف از انتشار این کتاب را ترویج و تبیین روحیه گذشت و مدارا در اسلام که فقه همزیستی مشترک، نهادینه‌کردن ارزش‌های شهروندی و احترام به عقاید دیگران را ارج می‌نهد، عنوان کرد.

محمدمختار جمعه که پس از پایان جلسه کمیته نظارت بر دانشنامه «تحولات روز و تصحیح مفاهیم نادرست» در شورای عالی امور اسلامی مصر سخن می‌‌گفت، اظهار داشت: این کمیته پس از بررسی اولیه کتاب «حمایت از کلیساها در اسلام»، تصمیم گرفت آن را تا پایان ماه آینده میلادی منتشر کند.

وی همچنین از انتشار دانشنامه «تحولات روز و تصحیح مفاهیم نادرست» در چندین جلد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: این دانشنامه شامل تصحیح مفاهیم نادرست، مطالعه دقیق و آگاهانه حوادث و مسائل معاصر با رعایت پایبندی به اصول و اهداف شرعی، واقعیت‌ها و شرایط معاصر است.

وی در پایان گفت: چاپ و انتشار این دانشنامه در راستای طرح  وزرت اوقاف مصر برای تجدید و نواندیشی در گفتمان دینی، ترویج اسلام ناب و از بین بردن ایدئولوژی افراطی، صورت می‌گیرد.

captcha