ممنوعیت پخش اذان در مساجد شیعیان عربستان
کد خبر: 3485002
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

ممنوعیت پخش اذان در مساجد شیعیان عربستان

گروه بین الملل: مقامات عربستان سعودی از پخش اذان در مساجد شیعیان در منطقه الهفوف در استان الاحساء در شرق این کشور جلوگیری کردند.

ممنوعیت پخش اذان در مساجد شیعیان عربستان

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، «پرس تی وی» به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت: مقامات سعودی به منظور جلوگیری از پخش اذان از مساجد شیعیان دستورالعمل‌هایی صادر و از روز چهارشنبه آنها را اجرایی کردند.

سعودی‌ها همچنین دستور دادند خطبه‌های نماز جمعه در مساجد منطقه الهفوف کوتاه و مساجد حداکثر تا ساعت 12:30 ظهر باز باشد.

پیشتر نیز مقامات عربستان سعودی در ادامه سرکوب شیعیان آیت الله حسین الراضی، امام جمعه استان الاحساء را به اتهام انتقاد از رژیم آل سعود بازداشت کرده بودند.

در پی آغاز بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2011، بسیاری از کشورهای عرب منطقه از جمله عربستان سعودی صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی علیه رژیم‌های حاکم بودند.

این اعتراضات به ویژه در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان با شدت بیشتری دنبال شد؛ در همین راستا مقامات سعودی نیز به شدت اعتراضات مردمی را سرکوب کردند و صدها تن از آنان را کشتند یا روانه زندان کردند.

این اقدام محدود کننده عربستان سعودی در حالی انجام می‌شود که نهادهای حقوق بشری بین المللی از جمله عفو بین الملل از سرکوب گسترده معترضان در این کشور به شدت انتقاد کرده‌اند.

captcha