ریشه اختلاف در میان امت اسلامی از خارج مرزها هدایت می‌شود
کد خبر: 3485308
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
آیت‌الله علوی بروجردی:

ریشه اختلاف در میان امت اسلامی از خارج مرزها هدایت می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: فکر تکفیر در مکتب اهل سنت نیز وجود ندارد و این افکار زاییده خراب ذهن افرادی است که به دنبال از بین بردن اسلام ناب هستند و از بیرون مرزهای اسلامی هدایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله علوی بروجردی، امروز 14 فروردین ماه در دیدار با جمعی از علمای انگلستان گفت: پیامبر اکرم(ص) علمای اسلامی را عهده‌دار به دوش کشیدن بار امانت هدایت الهی در روی زمین معرفی کردند و امروز این علما باید به وظیفه خود عمل کنند.
وی افزود: مسئله امروز، مسئله شیعه و سنی نیست و با رجوع به گذشته می‎توانیم سیره علما را در این زمینه مشاهده کنیم؛ علمای بزرگ اسلام چه شیعه و چه سنی این روش را همیشه در افکار و رفتار خود بروز می‎دادند.
استاد حوزه علمیه گفت: وقتی شیخ شلتوت، آن فتوای تاریخی را در تایید مذهب شیعه بیان کرد آیت‎الله‎العظمی بروجردی به شکلی با این فتوا برخورد کردند که برای همه یک درس است.
علوی بروجردی بیان کرد: ما همیشه به دنبال عدل و حق بوده‏‎ایم و هیچ گاه اجازه ندادیم که دشمنان بر ما مسلط شوند؛ چنانکه علمای اسلامی نیز از دیرباز چنین عمل می‎کردند.
وی اظهار کرد: مسئله امروز ما این است که متاسفانه چهره‎ای از اسلام ارایه شده است که مردم عامی غرب با مشاهده آنها همه این فجایع را به نام اسلام و پیامبر اکرم می نویسند.
وی افزود: امروزه چهره اسلام با داعش در دنیا در هم آمیخته است و این مسئله همانی است که استکبارگران به دنبال آن بودند؛ امروز نام حضرت عیسی و حضرت مریم در غرب با مهربانی و محبت و لبخند تصویر می‎شود و نام پیامبر اکرم که رحمت للعالمین هستند با تبلیغات وسیع دشمنان با ترجمه خشن به دنیا معرفی می‎شود.
استاد حوزه علمیه گفت: متاسفانه این تخریب چهره اسلام تنها از بیرون به ما ضربه نمی‌زند بلکه ممکن است که جوانان ما را نیز کم کم نسبت به اسلام بدبین کند.
آیت الله علوی بروجردی بیان کرد: بار امانت هدایت الهی امروز به دوش علمای جهان اسلام است و اگر به این سنت عمل نکنند قطعا اسلام درگیر مشکلات عدیده‎ای خواهد شد.
وی اظهارکرد: نکته اینجاست که ریشه این تندروی‎ها نه در اسلام بلکه در در بیرون از مرزهای اسلامی و از دست ناپاک قدرت‌های غربی و استعماری صادر می‎شود.
وی افزود: دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان و تجزیه کشورهای بزرگ اسلامی از جمله هند و تقسیم آن به پاکستان و بنگلادش بوده و هستند.
استاد حوزه علمیه گفت: امروز باید توطئه غربیان را به خوبی بشناسیم و از این فرصت برای توسعه و ترویج مبانی ناب دینی و قرآنی استفاده کنیم.
آیت الله علوی بروجردی بیان کرد: چه عاملی باعث شده است که خون شیعیان مجاز شمرده شود در حالی که اسلام این سفارشات اکید را در خصوص غیر مسلمانان و مدارا با آنها بیان کرده است.
وی اظهارکرد: ابن تیمیه با قرائت ناصحیح خود باعث شد که این چنین دشمنان به طمع افتاده و این چنین بلایی بر سر مسلمانان بیاید که این چنین خود را نابود کنند؛ در واقع دشمنان با خارج کردن الازهر از محوریت دینی محوریت دینی سیاسی را به عربستان و القاعده و داعش منتقل کردند تا چنین بلایی بر سر مسلمانان بیاید؛ مسئله‎ای که شیخ طنطاوی بیان کرده بود.
وی افزود: فکر تکفیر در مکتب اهل سنت نیز وجود ندارد و این افکار زاییده خراب ذهن افرادی است که به دنبال از بین بردن اسلام ناب هستند؛ همزیستی اسلامی شعار بزرگان ما از جمله آیت‎الله العظمی بروجردی و شیخ شلتوت بوده است.
استاد حوزه علمیه گفت: این عالم بزرگ برای اینکه جنازه یک یهودی در خیابان های بروجرد سنگ نخورد، در مراسم تشیع یهودیان شرکت می‎کردند تا به کسی اجازه تعرض به آنها را ندهند؛ پس چگونه می‎شود که وقتی بزرگان ما چنین عزتی به اهل کتاب می دادند این چنین باید راه آنها را تخریب کرد و مسلمان کشی را باب کرد.
captcha