لیگ فوتبال استرالیا نصب بنر ضداسلامی در ورزشگاه ملبورن را محکوم کرد
کد خبر: 3485377
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

لیگ فوتبال استرالیا نصب بنر ضداسلامی در ورزشگاه ملبورن را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: لیگ فوتبال استرالیا و باشگاه فوتبال کالینگ‌وود نصب یک بنر ضداسلامی در جریان بازی جمعه شب میان این تیم و باشگاه ریچموند در شهر ملبورن را محکوم کردند.


لیگ فوتبال استرالیا نصب بنر ضداسلامی در ورزشگاه ملبورن را محکوم کرد/ ادیت شده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، بر روی این بنر ضمن درج شعار کوچکی برای تشویق بازیکنان تیم  کالینگ‌وود، با خط بسیار درشت عبارت «(ساخت) مساجد را متوقف کنید» درج شده بود.

همچنین لوگوی «جبهه میهن‌پرستان متحد» که یک جنبش راست افراطی مخالف مهاجرت و مخالف اسلام است، بر روی این بنر به چشم می‌خورد.

صفحه فیسبوک جبهه میهن‌پرستان متحد کمی بعد فیلم نصب این بنر در محل ورزشگاه را منتشر کرد.

بنا به گفته باشگاه فوتبال ریچموند، در شب مسابقه علاوه بر نصب این بنر ضداسلامی، بشار هولی، یکی از بازیکنان مسلمان ریچموند، نیز هدف آزار و اذیت قرار گرفت.

گیلن مکلاچلان، رئیس لیگ فوتبال استرالیا، با محکوم کردن نصب این بنر، آن را اقدامی تفرقه‌انگیز، جاهلانه و بسیار آزاردهنده توصیف کرد.

وی گفت: مسئولان امنیتی لیگ فوتبال استرالیا در حال بررسی این مسئله هستند و عاملان این اقدام از حضور در ورزشگاه‌ فوتبال منع خواهند شد.

باشگاه فوتبال ریچموند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بشار هولی و جامعه مسلمانان، سزاوار این نیستند که تفرقه و نفرت‌انگیزی افراد کوته‌نظر را تحمل کنند.

باشگاه فوتبال کالینگ‌وود نیز خواستار آن شد که افرادی که این بنر را نصب کردند از ورود به ورزشگاه منع شوند.

این باشگاه اعلام کرد: این افراد سخنگوی ما نیستند و ما اقدام آن‌ها را محکوم می‌کنیم.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز با محکوم کردن این اقدام گفت: بسیار تأسف‌آور است که عده‌ای بازی فوتبال را برای بیان مسائل سیاسی انتخاب می‌کنند.

captcha