نمایش بزرگترین مجموعه‌های قرآنی بریتانیا
کد خبر: 3485713
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

نمایش بزرگترین مجموعه‌های قرآنی بریتانیا

گروه بین‌الملل: نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای تمدن اسلامی از جمله بزرگترین مجموعه‌های قرآنی بریتانیا در موزه «باکینگهام‌شر» در شهر «ایلزبری» انگلیس در حال برگزاری است.


فردا/ نمایش بزرگترین مجموعه‌های قرآنی بریتانیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islam Today»، برگزارکنندگان این نمایشگاه معتقدند که این بزرگترین نمایش هنر اسلامی در این منطقه و نیز دیگر موزه‌های بزرگ بریتانیا است.

در کنار اقلام مختلف به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، بزرگترین مجموعه‌های قرآنی بریتانیا نیز در این موزه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

جشنواره هنر اسلام از تاریخ 7 فروردین آغاز شده و تا سوم مهرماه سال جاری دایر خواهد بود.

گرچه مرکزیت این جشنواره در موزه باکینگهام‌شر است، بیش از 100 برنامه مرتبط در سراسر این منطقه با همکاری مساجد، کتابخانه‌ها و اماکن هنری برگزار خواهد شد.

این برنامه‌ها که در شهرهای مختلف باکینگهام‌شر از جمله ایلزبری، میلتون کینز، های وایکامب و چهشم برگزار می‌شود، فرصت آشنایی با ادبیات، شعر، نقاشی، موسیقی، خوشنویسی و کاشیکاری اسلامی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

مجموعه‌های متعدد به نمایش گذاشته شده در این جشنواره از موزه‌ بریتانیا، موزه شهر بیرمنگام، موزه هرنیمان لندن و مجموعه‌های خصوصی موجود در بریتانیا به وام گرفته‌ شده‌اند.

ریچارد دپیر، مدیر موزه باکینگهام‌شر عنوان کرد: این یکی از بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین برنامه‌هایی است که ما تاکنون داشته‌ایم و نمایشگاه‌ها بسیار چشمگیر هستند.

captcha