بررسی «اقلیت‌های شیعه در جهان معاصر» در دانشگاه انگلیسی
کد خبر: 3486213
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

بررسی «اقلیت‌های شیعه در جهان معاصر» در دانشگاه انگلیسی

گروه بین‌الملل: همایش «اقلیت‌های شیعه در جهان معاصر: مهاجرت، فراملی‌گرایی و چند محلیتی» 31 اردیبهشت و 1 خرداد ماه در دانشگاه چستر برگزار می‌شود.


بررسی «اقلیت‌های شیعه در جهان معاصر» در دانشگاه انگلیسی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری دانشگاه چستر، علاقمندان به شرکت در این همایش تا تاریخ 12 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند از طریق ایمیل ccis@chester.ac.uk ثبت نام کنند.

پروفسور الیور شاربروت، مدیر مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه چستر مسئول برگزاری این همایش است.

آیین‌ها و مراسم‌ شیعی، اقلیت‌های شیعه در دیگر کشورها: فراملی‌گرایی و چند محلیتی؛ اقلیت‌های شیعه در کشورها: هویت‌های در حال تغییر؛ جوامع شیعی در حال توسعه؛ و فراملی‌گرایی شیعه بین دینامیک جهانی و محلی، محورهای اصلی این همایش هستند.

در این همایش اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های سراسر جهان حضور دارند و به بررسی موضوعات مختلف مربوط به محورهای همایش می‌پردازند.

سخنرانی آغازین را «سابرینا مروین»، شیعه‌شناس و پژوهشگر مرکز مطالعاتی علوم اجتماعی پاریس برعهده دارد و در مورد موضوع «ارتباط اقلیت‌های شیعی با هسته تشیع: تاریخ، مناسک و رهبری دینی» صحبت خواهد کرد.

همچنین «لیاقت تکیم» استاد دانشگاه مک‌مستر سخنران آغازین روز دوم این همایش است و در مورد موضوع «اصلاحات در مقابل تحول: قوانین شیعی در غرب» سخنرانی خواهد کرد.

در این همایش کتاب «جهان‌وطنی (Cosmopolitanism) شیعی در آفریقا: مهاجرت لبنانی‌ها و تغییرات مذهبی در سنگال» نوشته مارا لیختمان از دانشگاه ایالتی میشیگان نیز رونمایی خواهد شد.

مرثیه‌های امام حسین(ع) در مراسم عزاداری زنان لندن و کویت، محرم در شهر پیره یونان، شیعیان و اماکن شیعی جنوب آسیا، مناسک شیعی در حاشیه اقیانوس هند: عاشورا در اندونزی، جنبش و حرکت در جوانان شیعه بریتانیا و آمریکا، یک شیعه جوان متعهد در لندن و کمپین جهانی معاصر برای شناخت امام حسین(ع) از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش خواهد بود.

captcha