مصادره هزاران نسخه قرآن طی 14 ماه در مالزی
کد خبر: 3486251
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

مصادره هزاران نسخه قرآن طی 14 ماه در مالزی

گروه بین‌الملل: وزارت امور کشور مالزی مجموع 135970 قرآن و 5299 متن قرآنی را طی 14 ماه در فاصله سال 2015 تا ماه دوم سال 2016 به دلایلی چون چاپ بدون مجوز، واردات غیرقانونی و اشتباهات چاپی مصادره کرده است.


مصادره هزاران نسخه قرآن طی 14 ماه در مالزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی(Bernama)، علوی ابراهیم، دبیرکل وزارت کشور مالزی اعلام کرد: این توقیف‌ها در جریان بیش از 2000 بار مراجعه و بازبینی از مراکز چاپ و فروش قرآن انجام شده است.

ابراهیم عنوان کرد: ما نسبت به چاپ و انتشار قرآن و متون قرآنی، حساس هستیم زیرا مشکل در این زمینه، می‌تواند به مردم آسیب برساند.

علوی ابراهیم گفت: از جمله تخلفات رایج براساس قانون 1986 چاپ قرآن مالزی، چاپ قرآن بدون مجوز، واردات غیرقانونی نسخ قرآنی و اشتباهات چاپی در متن قرآن است.

علوی گفت: وظیفه وزارت کشور نظارت و حصول اطمینان از عاری بودن متون قرآنی چاپ شده، منتشر شده، وارد شده و توزیع‌شده از هرگونه ایراد و اشتباهی است که این کتاب مقدس را تحت تأثیر قرار دهد و نسبت به صحت آن و عدم سوءاستفاده از آن اطمینان حاصل کند.

وزارت کشور مالزی همچنین با معرفی شماره تماس و آدرس پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، از همه شهروندان مالزیایی خواست که در صورت مواجهه با هرگونه اشتباه و مشکل در نسخ و کتاب‌های قرآنی، به هیئت صدور مجوز و کنترل چاپ قرآن مالزی اطلاع دهند.

captcha