مرحله نهایی نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن از 21 فروردین آغاز می‌شود
کد خبر: 3486322
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
به همت کارگروه قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج)؛

مرحله نهایی نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن از 21 فروردین آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی نخستین دوره تربیت مدرس بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن از 21 فروردین‌ماه در سازمان دارالقرآن الکریم آغاز می‌شود.

اکبر خاکساری هرندی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن از 21 فروردین‌ماه در سازمان دارالقرآن‌الکریم آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این دوره اسفندماه به مدت یک هفته با حضور 40 نفر از آقایان منتخب از میان هزار و 400 نفر برگزار شد، ادامه داد: لذا این مرحله نهایی از 21 تا 28 فروردین‌ماه به مدت یک هفته تشکیل خواهد شد.
خاکساری‌هرندی بیان کرد: همچنین طی شش ماهه دوم سال نیز دوره ارتقا و بازآموزی یک‌ هفته‌ای به صورت حضوری به منظور کیفیت‌بخشی با صلاحدید اساتید انجام می‌گیرد. همچنین برای این افراد دوره‌های آموزشی غیرحضوری نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم بیان کرد: این دوره‌ها با حضور اساتیدی چون کریم دولتی، محمدمهدی بحرالعلوم ، داوود تک ‌فلاح، احمد ابوالقاسی، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی و... در حوزه‌های حفظ قرآن، برپایی دوره کارورزی، روش تدریس، مفاهیم، صوت و لحن و دروس عمل به قرآن برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همچنین مشابه این دوره نیز ویژه بانوان پس از ایام ماه مبارک رمضان طی دو مرحله و مرحله نهایی آن نیز طی سه ماه پایانی سال 95  صورت می‌گیرد، تصریح کرد: هدف از  اجرای این طرح، تربیت افرادی به عنوان مدرس دوره‌های حفظ قرآن در سطح مراکز استان‌ها است به گونه‌ای که برای استادی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن ازاین مدرسان بومی استفاده شود تا در هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌هانبی صرف نظر صورت گیرد.
 خاکساری‌هرندی با تأکید بر اینکه در نظر داریم بحث تربیت مربی قرآن را در کشور گسترش دهیم، اظهار کرد: لذا بر این اساس و در این طرح افرادی انتخاب شده‌اند که توان تدریس در کلاس‌ها را داشته باشند لذا پس از پایان،  دوره کارورزی به صورت عملی انجام می‌گیرد که نشان دهنده فن بیان مدرس حفظ قرآن است و پس از تأیید نهایی از سوی اساتید و کسب حد نصاب لازم، گواهینامه مدرسی حفظ قرآن از سوی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن و سازمان دارالقرآن‌الکریم اعطا می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم تصریح کرد:  از اولین دوره‌ای که برای آقایان برگزار شد تا کنون از طریق تشکیل کانالی در تگلرام با آنها مرتبط هستیم که آغاز راه برای ارتباط ما با آنها در فضای مجازی هستیم که ان‌شاءالله تا تا پایگاه اینترنتی در دست آماده‌سازی است که در آینده نزدیک برای سهولت راه‌اندازی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بخش اعظم این طرح به صورت غیرحضوری در نظر گرفته شده است به‌ گونه‌ای که با این مدرسان در ارتباط باشیم و آنها را رها نسازیم، بیان کرد: برای اینکه این افراد به عنوان مدرس حفظ قرآن در استان‌ها تربیت می‌شوند لذا برای سال‌های بعد نیز ضرورت این امراحساس می‌شود تا حتی دو بار این دوره تربیت مدرس در سال تشکیل شود.
یادآور می‌شود، نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآنبا همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و حمایت کارگروه قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) و هیئت امنای بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود. همچنین مسئولان قرآنی و نهادهای مرتبطه می‌توانند پیشنهادشان را به معاونت آموزش بنیاد خاتم‌الاوصیا(ع) اعلام کنند تا در دوره‌های بعد مد نظر قرار گیرد.
captcha