دبیرکل سازمان ملل: بیشتر قربانیان تروریسم مسلمانان هستند
کد خبر: 3486831
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

دبیرکل سازمان ملل: بیشتر قربانیان تروریسم مسلمانان هستند

گروه بین‌الملل: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد تصدیق کرد که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افراط‌گرایی خشونت‌‌آمیز و تروریسم در سراسر جهان مسلمانان هستند.


انگلیسی/ دبیرکل سازمان ملل: اکثریت قربانیان تروریسم مسلمانان هستند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، دبیرکل سازمان ملل با بیان این مطلب از برنامه‌های جدید این سازمان برای مقابله با خطرات تروریسم خبر داد.

بان کی مون روز جمعه در کنفرانس ژنو عنوان کرد: گرچه غیرقابل اجتناب است که بحث‌های امروزمان به داعش و بوکوحرام نکشد، اما بگذارید کاملاً روشن کنیم که پدیده افراط‌گرایی خشونت آمیز که منجر به تروریسم می‌شود، ریشه در هیچ دین، منطقه، ملیت یا قومیتی ندارد.

وی افزود: امروز باید این مسئله را بپذیریم که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان این پدیده در جهان مسلمانان هستند.

‌او با اشاره به اینکه میلیون‌ها نفر به خاطر ترس و وحشت از یافتن امنیت برای خانواده‌هایشان در حال فرار از خانه‌هایشان هستند، عنوان کرد: رسیدگی به این چالش بسیار ضروری است زیرا خطر استفاده از تجهیزات و سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی (پرتوی) و حتی هسته‌ای از سوی افراط‌گرایان در حال افزایش است.

بان کی مون گفت: این یک خطر روشن و موجود است و سازمان ملل در تلاش برای جلوگیری از این مسئله اضطراری و پیچیده است.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: افراط‌گرایی خشونت‌آمیز به طور واضح یک تهدید فراملی است و نیاز به همکاری بین‌المللی فوری دارد. من قصد دارم که یک گروه عملیاتی سطح بالا برای مقابله با افراط‌گرایی خشن راه‌اندازی کنم.

بان کی مون دیروز در کنفرانس ژنو که با حضور وزرای 32 کشور مختلف دیروز با هدف جلوگیری از افراط‌گرایی خشن برگزار شد، به بیان این مطالب پرداخت.

captcha