مقابله با اسلام‌هراسی در دانشگاه کالیفرنیا
کد خبر: 3487270
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

مقابله با اسلام‌هراسی در دانشگاه کالیفرنیا

گروه بین‌الملل: اساتید و دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید همایشی برای مقابله با اسلام‌هراسی برگزار می‌کنند تا در مورد خشونت‌های ضداسلامی اخیر در دانشگاه گفت‌وگو کنند.

همایش مقابله با اسلام‌هراسی در دانشگاه کالیفرنیا


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «pe.com»، دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید مدتی است که با خشونت و خرایکاری علیه دانشجویان مسلمان و فعالیت‌های حامی مسلمانان در این دانشگاه مواجه است.

در جریان تعطیلات بهاره این دانشگاه، آشوبگران تصاویر دختران مسلمان دانشجو را هدف قرار می‌دهند یا تصویر پرچم فلسطین را که در دپارتمان مطالعات دینی قرار دارد، پاره می‌کنند.

البته پلیس دانشگاه به این جرائم در زمره جرائم ناشی از نفرت واکنش نشان داده و آن‌ها را پیگیری می‌کند.

دپارتمان مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و از برگزاری همایش مقابله با اسلام‌هراسی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نظر به وقایع اخیر در دانشگاه کالیفرنیا که موجب آسیب دیدن اساتید و دانشجویان مسلمان، دانشجویان دختر و دانشجویان رنگین پوست و فعالان حامی فلسطینی شده، این همایش برگزار می‌شود تا با موجی که در مقیاس بزرگتر در سراسر کشور نیز در حال خرابکاری است، مقابله شود.

این بیانیه افزود: جمعی از سخنرانان در این همایش در مورد راهکار مقابله با خشونت در دانشگاه صحبت خواهند کرد.

دپارتمان‌های نگارش خلاقانه، انگلیسی، مطالعات قومی، مطالعات جنیستی، مطالات فرهنگی و رسانه، مطالعات اسلامی و خاورمیانه ‌از حامیان برگزاری این همایش هستند که بخشی از مجموعه برنامه‌های مقابله با اسلام‌هراسی است.

این همایش فردا ظهر، 23 فروردین در دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید برگزار خواهد شد.

captcha