راهکارهای کنترل انحرافات اجتماعی از منظر نهج‌البلاغه بررسی می‌شود
کد خبر: 3487316
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

راهکارهای کنترل انحرافات اجتماعی از منظر نهج‌البلاغه بررسی می‌شود

گروه اندیشه: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، نشست علمی «راهکارهای کنترل انحرافات اجتماعی از دیدگاه امام‌علی(ع) در نهج‌البلاغه» با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد داوری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه نشست علمی «راه کارهای کنترل انحرافات اجتماعی از دیدگاه امام‌علی(ع) در نهج البلاغه» را با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد داوری استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند.
این نشست ۲۳ فروردین از ساعت 10:30 در سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی‌ نهج البلاغه به نشانی قم، خیابان شهداء، چهارراه شهداء، روبروی مدرسه حجتیه برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این نشست علمی انجام مقایسه و تطبیق دیدگاه پیشوایان دینی بویژه امام علی(ع) با نظریه‌های اندیشمندان غربی در خصوص راهکارهای ارائه شده برای کنترل انحرفات اجتماعی است.
از جمله سوالاتی که در خلال این نشست علمی به آنها پاسخ داده می‌شوند عبارتند از: از کلام امام علی(ع) در نهج البلاغه، چه راه کارهایی برای کنترل انحرافات اجتماعی استنباط می‌شود؟ راهکارهای کنترل انحرافات اجتماعی استنباط شده مبتنی بر چه مبانی است؟ راهکارهای استخراج شده دارای چه ابعادی هستند؟ و برمبنای راه کارهای استخراج شده، مجریان و کارگزاران کنترل انحرافات اجتماعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.
captcha