خباثت آل سعود در بندهای ضد ایرانی بیانیه سازمان همکاری اسلامی نمایان است
کد خبر: 3488992
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
محمدحسن قدیری ابیانه:

خباثت آل سعود در بندهای ضد ایرانی بیانیه سازمان همکاری اسلامی نمایان است

گروه سیاسی: کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تصویب بندهای ضد ایرانی در قطعنامه نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه، گفت: خباثت آل سعود و مطامع نامشروع آ‌نها در این بیانیه نمایان است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تصویب بندهای ضد ایرانی در بیانیه پایانی سیزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی اظهار کرد: عربستان سعودی نقش مهمی در تصویب این بندها علیه ایران و حزب‌الله داشت و پیش‌نویس اینها قبلاً در اجلاسی که در جده برگزار شد و ایران نتوانسته بود درآن شرکت کند، تصویب شده بود.
وی افزود: عربستان برای تصویب این بندها میلیاردها دلار به کشورها رشوه داده است که این مسئله نشان می‌دهد این سازمان مورد اعتماد نیست و رشوه می‌تواند دولت‌ها و مقاماتشان را به اتخاذ مواضع غیر منطقی ترغیب کند.
قدیری ابیانه با اشاره به سابقه تطمیع برخی مقامات بین‌المللی از سوی آل سعود گفت: احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان حقوق بشر سازمان ملل متحد هم که مواضع بسیار تند و غیر منطقی علیه ایران اتخاذ می‌کند و گزارش‌های غیر واقعی منتشر می‌کند، متن گزارش‌های خود را بر اساس رشوه تنظیم می‌کند و طبق اسناد سری منتشره در قبال اخذ یک میلیون دلار از عربستان سعودی به اتخاذ مواضع علیه ایران مبادرت کرده و قول همکاری داده است؛ هرچند این سند افشا شد اما در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد آن را تمدید کردند زیرا اعضای این شورا و کشورهای عضو، خود رشوه گیرنده بودند و کشوری مانند عربستان را با همین رشوه‌ها به ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منصوب کردند.
سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشورها و افراد در شرایط بحران کنونی زمینه رشوه‌پذیری را فراهم‌تر کرده است، گفت: وقتی مصر دو جزیره تحت سلطه خود را با دریافت چند میلیارد دلار در اختیار عربستان می‌گذارد و هر نوع اعتراضی را ممنوع و سرکوب می‌کند، می‌توان به وضعیت موجود جهان پی برد.
وی ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی دیگر نیز به همین نوع هستند و قطع‌نامه‌هایی که صادر می‌کنند در همین راستاست؛ به هر حال ما در دنیای کثیفی زندگی می‌کنیم و این واقعیت وضعیت موجود است.
این کارشناس مسائل بین‌المللی با تأکید بر اینکه علی‌رغم همه این توطئه‌ها و تبانی‌ها، جهان در حال تغییر است، گفت: نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و موفقیت‌های عراق، سوریه و لبنان و مبارزات مردم یمن و بحرین نشان می‌دهد که امید به تغییر و فهم نیاز به تغییر روز به روز بیشتر می‌شود.
وی با طرح این سؤال که آیا دولت ایران مقصر صدور چنین بندهایی در بیانیه پایانی سازمان کنفرانس همکاری اسلامی شد و آیا قطعنامه‌های دیگری که در دولت‌های گذشته در سازمان‌های بین‌المللی صادر می‌شد، تقصیر آن دولت‌ها بوده است یا نه؟، گفت: این مسائل به خباثت قدرت‌ها و مطامع نامشروعشان برمی‌گردد.
قدیری ابیانه ادامه داد: همانطور که نباید و نمی‌توان مقصر صدور این قطعنامه‌ها را دولت فعلی بدانیم، مقصر صدور قطعنامه‌های گذشته نیز نمی‌توانیم دولت‌های قبلی بدانیم و صدور قطعنامه‌های گذشته نیز دلیلی بر خباثت دشمن بوده است و برای مقابله با آن باید تدابیر لازم را به خرج داد.
captcha