استقبال گسترده زائران از کتابخانه قرآنی کربلا
کد خبر: 3489551
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

استقبال گسترده زائران از کتابخانه قرآنی کربلا

گروه بین‌الملل: کتابخانه قرآنی تخصصی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی، پس از توسعه و تجهیز آن به منشورات قرآنی و نسخه‌های چاپی و دیجیتال قرآن، این روزها با استقبال گسترده زائران مواجه شده است.

استقبال زائران از کتابخانه الکترونیک دارالقرآن کربلا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، «رافد شهید»، مسئول کتابخانه قرآنی تخصصی کربلا در این‌ باره گفت: این کتابخانه که به‌تازگی توسط  دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع)، به نسخه‌های چاپی و دیجیتال قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف، منشورات قرآنی، لوح‌های فشرده قرآن و کتبی در زمینه آموزش تلاوت قرآن، تجهیز شده است، با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی زائران از زمان تأسیس(هشت سال پیش) تاکنون مواجه شده است.

وی افزود: دارالقرآن آستان حسینی اخیرا کتابخانه قرآنی تخصصی وابسته به این مرکز را  با هدف گسترش و ترویج مفاهیم قرآن به منشورات قرآنی چاپی و دیجیتال خود مجهز کرده که این مسئله در افزایش تعداد بازدیدکنندگان تأثیر داشته است.

مسئول کتابخانه قرآنی تخصصی کربلا در ادامه عنوان کرد: از جمله این آثار می‌توان به نسخه‌های قرآن در حجم و اندازه‌های مختلف، کتاب‌های آموزش تلاوت و فرهنگ قرآن و کتاب‌هایی در حوزه مطالعات اسلامی برگرفته از قرآن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: لوح‌های فشرده‌‌ و نوارهای صوتی حاوی قرائات کمیاب و با کیفیت بالا، لوح‌های فشرده تلاوت‌های قاریان آستان حسینی، نسخه‌های جدید از قرآن‌های گویا و نشریات قرآنی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) از جمله «الحفیظ»، «صدی القرآن» و «القرآن المعلم» از دیگر آثار عرضه‌شده در این کتابخانه است.

رافد شهید گفت: توسعه و تجهیز کتابخانه تخصصی کربلا، با هدف عرضه غنی‌کردن جامعه اسلامی به جدیدترین انتشارات و تألیفات در حوزه قرآن و علوم قرآنی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، کتابخانه قرآنی تخصصی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی، نخستین کتابخانه از این نوع در عراق به‌شمار می‌رود که گنجینه‌ای از جدیدترین و کمیاب‌ترین آثار قرآنی است و در آن، تلاوت‌های مشاهیر قرائت جهان اسلام در محافل رسمی و ختم‌های ترتیل و تجوید قرآن مستندسازی و نگهداری می‌شود.

captcha