مصحف منسوب به امام علی(ع) در آستانه چاپ
کد خبر: 3490081
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

مصحف منسوب به امام علی(ع) در آستانه چاپ

گروه بین‌الملل: آستان مقدس علوی به‌منظور چاپ و انتشار مصحف منسوب به امام علی(ع) کمیته‌ای تخصصی تشکیل داد.

تشکیل کمیته تخصصی چاپ مصحف منسوب به امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، «عیسی محمد صالح الخرسان»، عضو شورای اداری آستان مقدس علوی در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی این آستان با اعلام این خبر گفت: چاپ و انتشار مصحف منسوب به امام علی(ع) در راستای فعالیت‌های آستان علوی برای تبیین و معرفی میراث موجود در آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کمیته تخصصی به ریاست «سیدنزار هاشم حبل المتین»، تولیت آستان علوی تشکیل شده و «محمد صالح الخرسان»، عضو شورای اداری آستان، «اسعد الخاقانی»، مسئول بخش امور فکری و فرهنگی آستان علوی، «شیخ صفاء الودیس»، رئیس واحد نسخه‌های خطی آستان از اعضای این کمیته هستند.

عیسی محمد صالح الخرسان در ادامه بیان کرد: این کمیته تخصصی، پیگیری مطالعات آکادمیک، علمی و تطبیقی درباره این مصحف خطی منسوب به امام علی(ع) را آغاز کرده و تماس‌هایی با کارشناسانی متخصص از ایران، پاکستان و دانشگاه «المستنصریه بغداد برای همکاری در این طرح انجام داده که با استقبال آن‌ها روبرو شده است.

وی افزود: نمونه‌هایی از مطالعات و پژوهش‌های مختلف در این زمینه از جاهای مختلف برای ما ارسال شده و کمیته در حال بررسی این نمونه‌ها و انتخاب بهترین آن‌ها برای این طرح است.

الخرسان در ادامه اظهار داشت: تصویربرداری از  مصحف منسوب به امام علی(ع) به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بسیار بالا صورت گرفته و سپس بررسی تمامی جوانب علمی جهت اثبات صحت نسبت این مصحف به امام علی(ع) و عمر این نسخه انجام خواهد شد و آخرین مرحله نیز آزمایش رادیوکربن بر روی پوستی که این مصحف بر روی آن نوشته شده، خواهد بود.

الخرسان اضافه کرد: همچنین ما تماس‌هایی را با کارشناسان خط کوفی برای تشخیص نوع خط این مصحف برقرار کردیم و پیگیری‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

captcha