آغاز همایش «قرآن و میانه‌روی» در مصر
کد خبر: 3490186
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

آغاز همایش «قرآن و میانه‌روی» در مصر

گروه بین‌الملل: همایش علمی ـ تخصصی «قرآن به گفت‌وگو و میانه‌روی دعوت می‌کند، نه غلو و تندروی»، صبح امروز 31 فروردین‌ماه، در شهر «زقازیق» مصر آغاز به کار کرد.

آغاز همایش «قرآن به گفتگو دعوت می‌کند» در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «وتو»، این همایش در دانشکده اصول دین و تبلیغات اسلامی وابسته به دانشگاه شهر «زقازیق» مصر برگزار شده است.

«محمد البیومی»، رئیس دانشکده اصول دین و تبلیغات اسلامی «زقازیق» مصر در این باره گفت: این همایش تخصصی از صبح امروز 31 فروردین‌ماه و با عنوان
«قرآن به گفت‌وگو و میانه‌روی دعوت می‌کند، نه غلو و تندروی» آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: این همایش به همت گروه تفسیر و علوم قرآن دانشکده اصول دین و تبلیغات اسلامی زقازیق و در سالن آمفی تئاتر «محمود أبوهاشم» این دانشکده در حال برگزاری است.

البیومی در ادامه اظهار داشت: این همایش در راستای سلسله همایش‌های تخصصی این دانشگاه و به ریاست «ابراهیم الهدهد»، رئیس دانشگاه الازهر و با هدف نهادینه‌ساختن اصول و مبانی الازهر که مبتنی بر میانه‌روی و اعتدال است، برگزار شده است.

وی اضافه کرد: «أحمد الرفاعی بهجت» استاد اصول تربیت اسلامی و رئیس سابق دانشگاه زقازیق مصر، «محمد متولی»، استاد اصول زبان‌شناسی دانشگاه الازهر و «محمد هاشم النوری» عضو هیئت علمی گروه تفسیر دانشکده اصول دین دانشگاه زقازیق در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

captcha