افزایش متسابقان اروپایی در رقابت‌های قرآن مالزی
کد خبر: 3492155
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

افزایش متسابقان اروپایی در رقابت‌های قرآن مالزی

گروه بین‌الملل: هفت کشور امسال برای اولین‌بار در مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی حضور خواهند یافت که بر این اساس تعداد متسابقان اروپایی در این دور از رقابت‌ها افزایش می‌یابد.


افزایش متسابقان اروپایی در رقابت‌های قرآن مالزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری مالزی (Bernama)، عثمان مصطفی، دبیرکل سازمان توسعه اسلامی مالزی، اعلام کرد: این کشورها استرالیا، هلند، هنگ‌کنگ، بلژیک، اسپانیا، انگلیس و سوئد هستند که هرکدام یک نماینده خانم و یک نماینده آقا در این رقابت‌ها خواهند داشت.

وی گفت: در این رقابت‌ها که 13 تا 18 اردیبهشت ماه در کوالالامپور برگزار می‌شود، مجموعاً 69 کشور حضور خواهند داشت که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و 26 کشور در هر دو رشته شرکت دارند.

در رشته قرائت، نمایندگان مالزی عین‌الدین حلمی از ایالت کلانتان و نور عذرا ایوب از ایالت جهور هستند که برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن این کشور هستند.

در بخش حفظ نیز  محمد عمر موسی از سلانگور و فریحه ذوالکفلی از کوالالامپور نمایندگان مالزی هستند که نفرات اول سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ این کشور بوده‌اند.

عثمان همچنین گفت: این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار می‌شود و 15 داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد.

عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه مالزی نیز در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات حضور خواهد داشت.

در پایان مسابقات، با اهدای جوایز نقدی، غیرنقدی و گواهی حضور در این مسابقات از شرکت‌کنندگان قدردانی خواهد شد.

سال گذشته قاری مهاجرالی‌الله محسن حاجی حسینی کارگر، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بود که توانست مقام اول را در رشته قرائت از آن خود کند.

captcha