مسابقات ایران؛ فرصتی برای پاسخ به شبهه کم‌توجهی شیعیان به قرآن
کد خبر: 3492447
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد:

مسابقات ایران؛ فرصتی برای پاسخ به شبهه کم‌توجهی شیعیان به قرآن

گروه بین‌الملل: حسین حمدان، داور بین‌المللی قرآن با اشاره به حضور قابل‌ توجه قاریان، حافظان و داوران اهل‌سنت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، این رخداد عظیم قرآنی را فرصتی برای پاسخ به شبهه کم‌توجهی شیعیان به قرآن دانست.

جمهوری اسلامی ایران؛ کشوری قرآنی

«حسین حمدان»، قاری لبنانی و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با شبهه کم‌توجهی شیعیان به قرآن که از سوی برخی کینه‌توزان و غرض‌ورزان مطرح می‌شود، گفت: این شبهات کاملا نادرست و غیر واقعی است، زیرا ایران هم‌اکنون پرچمدار فعالیت‌ها، مسابقات و برنامه‌های قرآنی در جهان اسلام است و سالانه کتاب‌ها و پژوهش‌های ارزشمندی در حوزه قرآن در ایران تألیف می‌شود.

وی افزود: کسانی که شبهه کم‌توجهی شیعیان به قرآن را مطرح می‌کنند، مسلمان نیستند و شناختی از جامعه قرآنی ایران ندارند و در حقیقت، اسلامی که این افراد به آن ایمان دارند، اسلام آمریکایی‌ است.

حسین حمدان در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در طول سال، برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی متنوعی در سطح داخلی و بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود که رقابت‌های بین‌المللی قرآن از جمله این فعالیت‌ها است.

این داور بین‌المللی قرآن تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی ایران از چنگال استعمار(انگلیس، آمریکا و اسرائیل)، جمهوری اسلامی ایران توانست پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جهان و به کشوری فعال در این حوزه تبدیل شود و آمادگی این کشور برای برپایی سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پیشرو بودن ایران در این زمینه را نشان می‌دهد.

این قاری برجسته لبنانی در ادامه این گفت‌وگو  به تربيت قاريان و حافظان برجسته قرآن در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مشارکت پیروان مذاهب مختلف اسلامی در رویداد بین‌المللی قرآن ایران یکی از شاخصه‌های مهم این مسابقات است و همان‌طور که شاهدیم همه ساله تعداد زیادی از حافظان، قاریان و مفسران برجسته قرآن از سراسر جهان اسلام و نمایندگانی از کشورهای غیرمسلمان که اقلیت‌های اسلامی در آنجا سکونت دارند، حضور می‌یابند.

وی در ادامه به شبهه بی‌توجهی شیعیان به قرآن که از سوی برخی مغرضان و کینه‌توزان مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: حرف‌ها و شبهاتی که برای تخریب چهره ایران زده می‌شود، همگی دروغ و بی‌اساس است و مدعیان این شبهات دشمنان امت اسلام هستند و اسلام آن‌ها، اسلام یهودی و آمریکایی‌ است و هیچ چیز از قرآن نمی‌دانند.

حسین حمدان در ادامه با اشاره به این که ایران، مسیر بسیاری طولانی را برای رسیدن به این سطح از پیشرفت در مسابقات بین‌المللی طی کرده است، گفت: ایران در طول سالیان متمادی با دعوت از قاریان و داوران بزرگ از کشورهای عرب و اسلامی توانسته است، رقابت‌های بین‌المللی خود را به بهترین مسابقات قرآن در سطح جهان تبدیل کند.

این داور بین‌‌المللی مسابقات قرآن در بخش دیگری از این گفت‌وگو به آیین‌نامه‌ مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: بخش‌های زیادی از آیین‌نامه رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران همچون آیین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن جهان است، اما آیین‌نامه داوری در ایران دارای دقت و ظرافت‌ بیشتری است و امتیازات و نمرات به صورت بسیار دقیق و در بخش‌های مختلف توزیع شده است.

استقبال از برگزاری مسابقات قرآن در مصلی امام خمینی(ره)

این قاری و داور بین‌المللی قرآن با ابراز خرسندی از برگزاری سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) افزود: این می‌تواند یک ابتکار و اقدام خوب باشد، زیرا برگزاری مسابقات در این مکان می‌تواند فضای مسابقات را معنوی‌تر و حاضران در این مسابقات را با این بنای عظیم دینی آشنا کند.

وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» (همان كسانى كه پيام‌هاى خدا را ابلاغ مى‌‏كنند و از او مى‌‏ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى‌‏كند)، گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق برنامه‌‌ها و فعالیت‌های قرآنی متنوعی که برگزار می‌کند، یکی از مبلغان اسلام صحیح است.

حسین حمدان بیان کرد: در ایران، پیروان تمامی مذاهب اسلامی و حتی غیرمسلمانان اعم از مسیحیان، یهودیان و پیروان آیین‌های دیگر از احترام و ارزش بالایی برخوردار هستند که این تطبیق عملی پیام قرآن در جامعه این کشور است.

وی در پایان گفت: ما از خداوند متعال خواستاریم که ایران را در راستای حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی موفق کند، زیرا این کشور با وجود فشارهای زیادی که از سوی کشورهای بزرگ و قدرتمند با آن مواجه است، با تکیه بر ایمان ملت خود، قرآن، رهبری آگاه و حکیم خود همچنان قدرتمند و پابرجاست.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۶
0
1
عالی است
captcha