مالزی؛ میزبان كنفرانس بین‌المللی «مطالعات تمدن اسلامی»
کد خبر: 3493405
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

مالزی؛ میزبان كنفرانس بین‌المللی «مطالعات تمدن اسلامی»

گروه بین‌الملل: كنفرانس بین‌المللی «مطالعات تمدن اسلامی» 18 و 19 ارديبهشت‌ماه در هتل «پوترا»ی شهر كوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

مالزی؛ میزبان كنفرانس بین‌المللی «مطالعات تمدن اسلامی»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين كنفرانس با موضوع «دیدگاه‌های اسلام و چالش‌های محلی و جهانی» طی روزهای 18 و 19 ارديبهشت‌ماه برابر با (7 و 8 ماه می) به همت وزارت توريسم مالزی و zes rokman resources در هتل پوترا برگزار می‌شود.
 
اين رويداد فرهنگی در راستای سوء تفاهم و تصور اشتباه و اسلام‌هراسی‌های اخیر، برگزار می‌شود كه برای درک معنای واقعی اسلام و تبلیغ آموزه‌های اصیل آن ضروری است دانشمندان مسلمان نسبت به گفت‌وگو و بحث در زمینه چالش‌های محلی و جهانی و دیدگاه‌های اسلام به بحث و تبادل نظر بپردازند.
 
همچنين، گستردگی و تنوع حوزه‌های تحقیقاتی مربوط به مطالعات و تمدن اسلامی بیانگر اهمیت این رشته است؛ به ویژه هنگامی که حوزه مطالعاتی شامل بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان باشد.
 
در این کنفرانس دانشمندان و محققان علوم اسلامی مقالات خود را در حوزه‌هایی چون «مطالعات اسلامی»، «تمدن اسلامی»، «اسلام معاصر و مسئله مسلمانان»، «روابط با غیر مسلمانان»، «تنوع در اسلام»، «افراط‌گرایی و تروریسم»، «فقه و مسائل زیست محیطی»، «جهانی‌شدن»، «یکپارچه‌سازی دانش»، «تاریخ روشنفکری»، «روابط ادیان» و «اسلام و اصالت» ارائه می‌كنند.
 
«اسلام و توسعه»، «اسلام و علم»، «اسلام و عمل؛ کسب و کار»، «اسلام و فرهنگ»، «اسلام و دموکراسی»، «اسلام و آموزش و پرورش»، «اسلام و روابط جنسیتی»، «اسلام و آموزش عالی»، «اسلام و علوم انسانی»، «اسلام و روابط بین‌الملل»، «اسلام و مدیریت اسلام و بلایای طبیعی»، «اسلام و چالش پلورالیسم»، «اسلام در رسانه‌ها»، «اسلام؛ هنر، علوم و فرهنگ»، «اسلام؛ تاریخ و مذهب اسلام»، «قانون و سیاست» و «حل اختلاف جایگزین اسلامی» از ديگر مقالات اين كنفرانس به شمار می‌رود.
 
در بخشی ديگر اين اين رويداد فرهنگی، مقالاتی چون «هنر و معماری اسلامی»، «نجوم اسلامی»، «بانکداری اسلامی»، «مقایسه قانون بازرگانی اسلامی»، «اقتصاد اسلامی و امور مالی»، «اخلاق اسلامی و حکومت»، «فمینیسم اسلامی»، «جنسیت و تمایلات جنسی در مطالعات فقه اسلامی»، «طب اسلامی»، «معاملات اسلامی و مالی اسلامی»، «حقوق بشر اسلامی»، «مقاصد الشریعه»، «مطالعات قرون وسطی و مدرن»، «مسلمان به عنوان گروه اقلیت»، «ازدواج و خانواده مسلمان» و «مباحث تغذیه‌ای بیوتکنولوژی و فلسفه و تمدن اسلامی» ارائه می‌شود.

captcha