ارائه آثار نمایشگاه کتاب زیر چتر نظارت دقیق و مبتنی بر نیاز پژوهشی
کد خبر: 3494444
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
جنتی تاکید کرد:

ارائه آثار نمایشگاه کتاب زیر چتر نظارت دقیق و مبتنی بر نیاز پژوهشی

گروه ادب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: درب نمایشگاه کتاب به روی هر اثری باز نیست و همه کتاب‌ها در دایره نظارت دقیق قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، عنوان کرد: مهمترین ویژگی نمایشگاه کتاب امسال تغییر مکان آن از مصلی به شهر آفتاب است که البته بسیار دشوار بوده، ولی با همکاری شهرداری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است.

جنتی ادامه داد: سال گذشته از شهرداری خواستیم مکان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه فراهم کند که به عهد خود وفا کرد و با دشواری‌های پیش رو توانست این خواسته را به انجام برساند. البته نمایشگاه به عنوان اولین تجربه برگزاری در محل جدید کاستی‌هایی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: امسال تلاش کردیم بیشتر امور را به تشکل‌ها واگذار کنیم و تسهیلات رفاهی نمایشگاه را افزایش دهیم. ضمن اینکه با دعوت از اهالی قلم در برپایی نشست‌های مختلف بُعد علمی نمایشگاه را افزایش داده‌ و فعالیت‌های غیرضروری را کاهش داده‌ایم.

وی ادامه داد: ساماندهی یارانه کتاب و برخورداری همه اقشار از این تسهیل در راستای برقراری عدالت فرهنگی دیگر ویژگی مثبت این نمایشگاه است.

جنتی همچنین گفت: در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 2400 هزار ناشر عمومی و 300 ناشر خارجی در 2500 غرفه حضور دارند و شاهد حضور ناشران خارجی بسیاری هستیم که البته کتاب‌های خارجی در دایره نظارت دقیق عرضه می‌شوند و سیاست ما در عرضه کتاب‌های خارجی، کتاب‌های استاندارد و مبتنی بر نیازهای پژوهشی برای تقویت کتابخانه‌ها در راستای تولید علم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: عرضه کتاب‌های خارجی در نمایشگاه‌ بین‌المللی ضرورت دارد و تقویت نمایشگاه در بسیاری از ابعاد مرهون بخش بین‌الملل و ارتباطات این بخش است.

وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل 160 هزار عنوان کتاب عرضه شده است، گفت: بیشتر این کتاب‌ها در سه سال اخیر منتشر شده‌اند.

جنتی با بیان اینکه مهمان ویژه نمایشگاه امسال کشور روسیه است، گفت: سال آینده میزبان کشور ایتالیا خواهیم بود.

وی در پایان از نمایشگاه کتاب به عنوان نیروی محرکه چاپ و نشر کشور یاد و بر ضرورت ارتقای نمایشگاه تاکید کرد.

مراسم افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب در حال برگزاری است.

captcha