تأیید حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش
کد خبر: 3495323
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

تأیید حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش

گروه بین‌الملل: دادگاه عالی بنگلادش، درخواست بررسی مجدد حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی این کشور را رد و حکم اعدام وی را تأیید کرد.

تأیید حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «شفقنا» به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دادگاه عالی بنگلادش درخواست «مطیع الرحمان نظامی» رهبر جماعت اسلامی بنگلادش(بزرگترین حزب اسلامی این کشور) برای بررسی مجدد حکم اعدام وی را رد و این حکم را تأیید کرد.

نيروهاي امنيتي و پليس داكا پايتخت بنگلادش روز پنجشنبه به دنبال رد درخواست بررسي مجدد حكم اعدام «مطيع الرحمان نظامي»، رهبر حزب جماعت اسلامي اين كشور از سوي دادگاه عالي به حالت آماده‌باش درآمدند.

براساس گزارش الجزیره، دادگاه عالی بنگلادش، ۱۶ دی‌ماه، حکم اعدام رهبر بزرگ‌ترین حزب اسلامی این کشور را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در درگیری‌های دوران استقلال بنگلادش در سال 1971 میلادی و قتل و ترور روشنفکران در دوران فرماندهی یک گروه شبه نظامی وابسته به پاکستان تأیید کرده بود.

این در حالی است که برخی مخالفان و حقوق‌دانان بنگلادش این محاکمه را نوعی سلاح سیاسی می‌دانند.

مطیع الرحمن نظامی که اکنون در 73 سالگی سالگی به سر می‌برد، از سال 2000 میلادی تاکنون رهبری حزب جماعت اسلامی (بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش) را بر عهده دارد و در سال‌های 2001 تا 2006 نیز در دولت ائتلافی بنگلادش وزیر بود.
captcha