«ذوالفقار» حزب‌الله به شهادت رسید
کد خبر: 3497474
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

«ذوالفقار» حزب‌الله به شهادت رسید

گروه بین‌الملل: «سیدمصطفی بدرالدین»، از فرماندهان بلندپایه حزب‌الله لبنان در حومه دمشق به شهادت رسید.

«ذوالفقار» حزب‌الله به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «پرس تی وی» به نقل از المنار نوشت: جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت «سیدمصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد خود در سوریه را تأیید کرد.

در این بیانیه آمده است: «فرمانده و مجاهد بزرگ مصطفی بدرالدین پیروزمندانه در مسیر جهاد خستگی‌ناپذیر خود علیه گروه‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. گروه‌هایی که ابزار مهم پیشبرد طرح‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه به شمار می‌آیند.»

این بیانیه می‌افزاید: مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) بعد از یک زندگی سراسر جهاد، اسارت، جراحت و دستاوردهای بزرگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا به قافله فرماندهان شهید مقاومت از جمله دوست و همسنگر و همراه خود حاج عماد مغنیه بپیوندد.

حزب‌الله همچنین در این بیانیه آورده است: مصطفی بدرالدین در پی یک انفجار در یکی از مراکز این گروه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق شهید شد و حزب‌الله در خصوص این که این انفجار ناشی از حمله هوایی، توپخانه‌ای و یا موشکی بوده است تحقیق و نتایج آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

بنابر برخی گزارش‌ها، به دنبال حمله هوایی یک هواپیمای اسرائیلی به منطقه حاشیه فرودگاه نظامی دمشق این فرمانده حزب‌الله به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسیده‌اند.

شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده شهید شاخه نظامی حزب‌‌الله بود.

بدرالدین علاوه بر فرماندهی شاخه نظامی حزب‌الله، مسئولیت بخش اطلاعات این گروه را بر عهده داشت. او همچنین مشاور سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز بود

این شهید طی 30 سال گذشته از سوی سازمان‌های جاسوسی اسراییل، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات‌های ترور جان سالم بدر برده بود.

captcha