الگوریتمی طراحی شده که ویدئوی برنده را بر اساس میزان بازدیدها و به اشتراکگذاریها در پایان ماه رمضان انتخاب میکند و بعد از این ماه برنده معرفی خواهد شد.
الکس برونوری، رئیس بخش آژانسهای خلاق گوگل در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت: این جایزه اهمیت زیادی دارد زیرا ارزشهای ماه مبارک رمضان را برجسته میکند و تصویر خوبی از جهان اسلام ارائه خواهد کرد.
وی همچنین گفت: این اولین نسخه برنامه فانوس است و
امیدواریم بتواند به عرصهای برای تقدیر از خلاقیت و سختکوشی
نهادها و شرکتهای تبلیغاتی منطقه تبدیل شود.