ضرورت راه‌‌اندازی شبکه ارتباطی میان بانوان فعال قرآنی
کد خبر: 3499312
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
در گفت‌وگو با ایکنا عنوان شد:

ضرورت راه‌‌اندازی شبکه ارتباطی میان بانوان فعال قرآنی

گروه بین‌الملل: «ایمان علی حاجی غلوم»، بانوی قرآنی بحرین، بر ضرورت راه‌اندازی شبکه ارتباطی میان بانوان پژوهشگر قرآنی در سطح کشورهای اسلامی تأکید کرد.

ضرورت ایجاد شبکه ارتباطی میان بانوان فعال قرآنی جهان اسلام

«ایمان علی حاجی غلوم»، بانوی پژوهشگر قرآنی بحرین و رئیس بخش آموزش حفظ مجمع قرآنی بانوان بحرین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب، بر ضرورت راه‌اندازی یک شبکه ارتباطی میان بانوان فعال قرآنی در سطح کشورهای اسلامی تاکید کرد: هفتمین همایش بین‌‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی که همزمان با فعالیت‌های سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار شد، گامی موثر در این راستا به شمار می‌آید و زمینه را برای ارتباط بیشتر میان بانوان فعال قرآنی مهیا می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به این که در کنار برخی از بانوان فعال قرآنی کشورهای مختلف در این همایش مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: برگزاری همایش‌ بین‌المللی سالانه تجلیل از بانوان پژوهشگر قرآنی در ایران، گامی موثر در راستای ایجاد یک شبکه ارتباطی میان این بانوان در سطح جهان است و من برای نخستین بار بود که در این همایش حضور پیدا کردم.

ایمان علی حاجی غلوم تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، تلاشی ارزشمند و در خور تقدیر و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به سازماندهی بالای این همایش گفت: ایران سرزمین قرآن است و طبیعی است که چنین نشست‌ها و همایش‌های ارزشمند قرآنی در تهران انجام گیرد.

این مربی قرآنی در ادامه اظهار داشت: علی‌رغم تفاوت زبان با دیگر بانوان فعال قرآنی، اما من ارتباط خاصی را میان خودم و خواهرانی از کنیا، اندونزی و دیگر کشورها احساس کردم، و با وجود نداشتن هیچگونه ارتباط کلامی با آن‌ها، ولی احساس کردم یک پیوند قوی میان ما وجود دارد که این پیوند قرآن است و من معتقدم برگزاری این‌گونه همایش‌ها باعث ایجاد یک تعامل قرآنی گسترده می‌شود.

ایمان علی حاجی غلوم عنوان کرد: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهم که در همایش‌های آینده، بیش از یک بانوی فعال قرآنی از کشورهای دعوت‌شونده، حضور یابد، زیرا به‌عنوان مثال در کشور بحرین بانوان قرآنی فعال و موفق زیادی هستند، اما دعوت انجام‌شده فقط برای یک شخص بود.

رئیس بخش آموزش حفظ مجمع قرآنی بانوان بحرین همچنین، برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه را خواستار شد و پیشنهاد داد که یک مسابقه قرآنی ضمن این همایش با حضور بانوان فعال قرآنی برگزار شود.

وی در رابطه با نقش زن در مبارزه با انحرافات فکری و تندروی اسلامی که به پدیده‌ای در حال گسترش در سطح جوامع اسلامی تبدیل شده، گفت: مادران جامعه از طریق نشر تعالیم و  آموزه‌های قرآنی می‌توانند با این پدیده مقابله کنند، زیرا به نظر من زن نیمی از جامعه نیست، بلکه زن کل جامعه است.

حاجی غلوم اضافه کرد: زن منبع عاطفه و مهر و محبت و منبع تربیت نسل‌ها و مدرسه‌ای است که همه فرزندان از آن فارغ التحصیل می‌شوند و این امر باعث می‌شود که وی از طریق گرایش قرآنی خود، نسلی دوستدار و مأنوس با قرآن پرورش دهد و در نهایت جامعه‌ای قرآنی شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: اگر فرهنگ زن به فرهنگی قرآنی تبدیل شود و قرآن منبع اخلاق و رفتار وی شود، پس خواهد توانست که نسلی قرآنی پرورش دهد، زیرا زن همانطور که گفتم تمامی جامعه است.

وی در رابطه با سطح فعالیت‌های قرآنی بانوان در بحرین گفت: در سال‌های گذشته فعالیت قرآنی توسط بانوان به اندازه الان انجام نمی‌شد، همچنین فقط یک مرکز قرآنی بسیار کوچک در هر منطقه یا دو منطقه وجود داشت. اما در حال حاضر مراکز قرآنی در همه محله‌ها در دسترس است به عنوان مثال در منطقه‌ای که من در بحرین زندگی می‌کنم، 5 مرکز قرآنی نزدیک به هم وجود دارد.

وی در رابطه با استقبال بانوان از مراکز قرآنی در بحرین گفت: استقبال زیادی از سوی دانش‌آموزان پسر و دختر و کودکان برای حضور در مراکز قرآنی و حفظ قرآن وجود دارد.

گفتنی است، «ایمان علی حاجی غلوم»، بانوی فعال قرآنی از کشور بحرین، فارغ‌التحصیل رشته تفسیر و علوم قرآن، حافظ کل قرآن کریم، مدرس حفظ تخصصی و دوره‌های تربیت معلم و روش تدریس قرآن کریم، مؤسس و ناظر حلقات حفظ  قرآن کریم در مراکز متعدد آموزشی و داور مسابقات حفظ قرآن زنان در بحرین و منطقه شیعه‌نشین عربستان است.

مجمع قرآنی بانوان بحرین یک انجمن قرآنی ویژه بانوان است که در زمینه خدمت به مراکز قرآنی این کشور فعالیت می‌کند.

هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان قرآن‌پژوه روز یکشنبه، 26 در مصلای امام خمینی(ره) و در حاشیه سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد که در این مراسم از 21 بانوی فعال قرآنی تجلیل شدند که از این تعداد 13بانوی فعال قرآنی از ایران و بقیه از کشورهای اندونزی، بوسنی، بحرین، یمن، لبنان، عراق، گینه و نروژ بودند.

captcha