اهل سنت مصر نیمه شعبان را گرامی می‌دارند
کد خبر: 3499863
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

اهل سنت مصر نیمه شعبان را گرامی می‌دارند

گروه بین‌الملل: مراسمی به مناسبت نیمه شعبان امشب، اول خردادماه، در استان «سوهاج» مصر با حضور مسلمانان اهل تسنن این کشور برگزار می‌شود.

برگزاری جشن نیمه شعبان در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الیوم السابع»، عبدالرحمن اللاوی، مدیر مساجد استان سوهاج در این‌باره گفت: این مراسم امشب به‌مناسبت نیمه شعبان در مسجد «العارف‌ بالله» برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در این مراسم برخی مقامات استان سوهاج و مسئولان مهم اداره اوقاف این استان حضور می‌یابند.
 
اللاوی بیان کرد: در این مراسم شیخ «زین‌العابدین عبداللطیف»، مشاور دینی استان سوهاج و نیز «علی طیفور»، نماینده اداره اوقاف سوهاج و «محمد عبدالعزیز» از الازهر مصر سخنرانی می‌کنند.

پانزدهم شعبان تنها برای شیعیان اهمیت ندارد؛ بلکه برای اهل سنت به ویژه طریقت‎های تصوف آن نیز جایگاه خاصی دارد. روایات متعددی از پیامبر(ص) و صحابه درباره اهمیت عبادت در این شب و مشخص شدن روزی و مقدرات انسان در آن وجود دارد.

در این شب اعمالی همچون شب زنده‌داری، تلاوت قرآن، دعا و استغفار و توبه و نماز انجام می‌شود.

در روایت است که خداوند دعای نبی مکرم اسلام(ص) برای تغییر قبله مسلمانان از مسجدالاقصی به خانه کعبه را در این شب استجابت و سوره‌ای در همین رابطه بر آن حضرت نازل کرد.

شیعیان روز نیمه شعبان را سالروز ولادت امام دوازدهم(عج) می‌دانند و جشن‌هایی باشکوه به همین مناسبت برگزار می‌کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۰۵:۴۲
0
0
نيمه شعبان نزد اهل تسنن مصر و بسيارى از کشورهاى سنى مذهب به عنوان «ليلة الإسراء و المعراج» جشن گرفته مى شود و براى آن ارتباطى با سالروز ولادت امام امام دوازدهم (عجل الله تعالى) قائل نيستند.
captcha