«فرهنگ سوگ شیعی» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3500309
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

«فرهنگ سوگ شیعی» رونمایی می‌شود

گروه اندیشه: دانشنامه‌ تخصصی آیین‌ عزاداری شیعیان با عنوان فرهنگ سوگ شیعی در مجموعه سرچشمه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» سه‌شنبه، چهارم خرداد در مجموعه سرچشمه برگزار می‌شود.
این کتاب که توسط انتشارات خیمه منتشر شده، دانشنامه‌ تخصصی آیین‌ عزاداری شیعیان است که تدوین و نگارش آن از پاییز سال 1389 آغاز شده و تا زمستان 1394 ادامه داشته است. ویراست یکم این دانشنامه 237 مقاله (28 مقاله‌ی ارجاعی) را شامل می‌شود که توسط 43 نویسنده نگاشته شده‌اند و مدیریت این پروژه و سرویراستاری آن را محسن‌حسام مظاهری برعهده داشته است. مداخل این دانشنامه، 10 گروه موضوعی اعم از مفاهیم و اصطلاحات، آثار مکتوب، اشخاص، آیین‌ها، آداب و رسوم، واحدهای جغرافیایی، اماکن، اشیا، زمان‌ها، سازمان‌ها و دوره‌های تاریخی و دولت‌ها را شامل می‌شود.
مراسم رونمایی از این کتاب، روز سه‌شنبه، چهارم خرداد ساعت 17 در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه واقع در میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی، خیابان شهید صیرفی‌پور با حضور جمعی از صاحب‌نظران، عاشوراپژوهان و نویسندگان و پژوهشگران کتاب برگزار می‌شود.  در این مراسم برخی از کارشناسان از جمله محمد اسفندیاری، فخر روحانی و موسی‌پور به ایراد سخن خواهند پرداخت.
captcha