امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در قبال رفتار افراد جامعه اسلامی است
کد خبر: 3502070
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در قبال رفتار افراد جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: فرماندار لاهیجان گفت: اسلام مى‌خواهد به وسیله امر به معروف و نهی از منکر همه افراد جامعه اسلامى به گونه‌اى تربيت شوند كه در قبال رفتار یکدیگر احساس مسئوليت كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، کاظم کسرایی، فرماندار شهرستان لاهیجان روز گذشته، 8 خرداد در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، اظهار کرد: همه افراد جامعه در این راستا مکلفند که به وظیفه شرعی خود عمل کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است و لذا سهل‌انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه اسلام مى‌خواهد به وسیله امر به معروف و نهی از منکر همه افراد جامعه اسلامى به گونه‌اى تربيت شوند كه در قبال رفتار یکدیگر احساس مسئوليت كنند، یادآور شد: روشن است كه مصالح و سعادت دنيوى و اخروى افراد جامعه به هم مرتبط است و اعمال و رفتار افراد اجتماع در سرنوشت یکدیگر تاثير مى‌گذارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: آثار صلاح و فساد افراد، تنها به خود آنها محدود نمى‌شود، بلكه نتايج مثبت و منفى بسيارى از اعمال اعضاى جامعه، به كسانى بر مى‌گردد كه در آن جامعه زندگى مى‌كنند.

کسرایی عنوان کرد: مهرورزى به ديگران اقتضا مى‌كند كه مومنان همواره بر رفتار و كردار يکديگر نظارت داشته باشند و بكوشند همه آحاد جامعه اسلامى، آينده‌اى سعادتمند در بهشت جاويدان داشته باشند و لذا در پی چنین تلاشی مدال بهترين امت را دريافت می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر رعایت امر به معروف و نهی از منکر  توسط همه افراد جامعه، گفت: آنچه که مباحث عمومی جامعه است انتظار داریم شهروندان نسبت به رعایت اصول و موازین قانونی و شرعی عمل کنند و در مباحث خاص و اداری کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون هستند.

کسرایی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات فرهنگی خوبی توسط نهادهای ذیربط در ماه مبارک رمضان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امسال انتظار داریم ضمن تقویت اقدامات گذشته برنامه‌های مفیدی برگزار گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله‌زاده، امام جمعه لاهیجان نیز در این نشست، فلسفه وجودی امر به معروف و نهی از منکر را احیای ارزش‌های اسلامی جامعه دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.

captcha