آیت‌الله ری‌شهری خواستار ارتباط قوی‌تر عتبات ایران و عراق شد
کد خبر: 3502924
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

آیت‌الله ری‌شهری خواستار ارتباط قوی‌تر عتبات ایران و عراق شد

گروه جامعه: در دیدار تولیت اداری آستان حضرت عباس(ع) و آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بر برقراری ارتباط نزدیک‌تر و قوی‌تر میان اماکن متبرکه ایران و عراق تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیدمحمد الاشیقر، تولیت اداری آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام، به همراه هیئتی از معاونان و مسئولان عتبه عباسیه با آیت‌الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام دیدار کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به هیئت اعزامی از عتبه عباسیه و آرزوی سفری خوب و پر خیر و برکت اظهار امیدواری کرد: روابط میان عتبات عالیات عراق و آستان‌های مقدس و اماکن متبرکه ایران قوی‌تر و موثرتر از گذشته باشد
.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با بیان اینکه تاکنون مذاکراتی با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و سایر تولیت‌های اماکن متبرکه در این خصوص داشته است گفت: باید روابط نزدیکتری برای تبادل تجربیات و همکاری و تعامل میان آستان‌های مقدس در ایران و عراق ایجاد شود.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ایجاد ارتباط فرهنگی این اماکن متبرکه با یکدیگر را مهم و موثر برشمرد و افزود: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث آمادگی ایجاد تفاهمات علمی فرهنگی با سایر اماکن متبرکه با هدف نشر معارف دینی را دارد.
همچنین در این دیدار سیدمحمد الاشیقر، تولیت اداری آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام به نیابت از حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی، سلام و تشکر هیئت و خدام عتبه عباسی را به آیت‌الله محمدی ری شهری ابلاغ و از حضور وی در مراسم افتتاح ضریح منور حضرت عباس علیه‌السلام تشکر کرد.
سیدمحمد الاشیقر، تولیت اداری آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در این دیدار بر ضرورت ارتباط بیشتر میان اماکن متبرکه ایران و عراق برای نشر علوم اهل بیت علیه السلام در جهان و افزایش استقامت و اتحاد مسلمانان در برابر گروه خشن و وحشی داعش تاکید‌کرد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در آستان مقدس حضرت عباس علیه‌السلام پرداخت و اظهار کرد: طبق توصیه حضرت آیت‌الله سیستانی به نشر علوم اهل بیت علیهم السلام و اهتمام به امر جوانان، بیمارستان تخصصی کفیل، انتشارات دارالکفیل برای نشر معارف و شرکت‌های خدمات زائر و همچنین طرح‌های متعدد فرهنگی در عتبه عباسیه در حال خدمت رسانی است.
در این دیدار همچنین مدیران عتبه عباسیه(ع) به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و آمادگی لازم را برای تعامل بیشتر با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی اعلام کردند.
پس از انجام این دیدار هیئت اعزامی از عتبه عباسیه از بخش‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، موزه، کتابخانه و مرکز نسخ خطی، آسمان‌نما، خانه علم و همچنین مرکز آموزش قرآن آستان مقدس بازدید کردند.

captcha