«ولایت در قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3504888
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

«ولایت در قرآن» منتشر شد

گروه اندیشه: کتاب «ولایت در قرآن» به همت سازمان بسیج حقوق‌دانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «ولایت در قرآن» که از مجموعه کتب اندیشه ولایت گزیده بخش چهارم و خلاصه برگزیده کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است و به تبیین مباحث عمیق رهبر معظم انقلاب پیرامون تذکرات و مباحث ولایت در قرآن می‌پردازد، بر اساس روشی نو پرداخته و منتشر شد.
این کتاب به همت سازمان بسیج حقوق‌دانان و با همکاری دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع) مدون شده و با هدف کاهش حجم و افزایش جذابیت ظاهری محتوای جلسات سخنرانی رهبر انقلاب در 142 صفحه و شش بخش شامل: معنای ولایت، تبیین قرآنی ابعاد سه گانه ولایت، خصوصیات جامعه و انسان ولایتمدار، ولی جامعه اسلامی، طاغوت و معنای آن، سوالات؛ به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: ولایت دارای سه بعد است: اول اتحاد و پیوستگی داخلی؛ همه ی آحاد و جناح های ملت موظفند تمام نیروها را در یک راه و یک هدف بسیج کرده و از تشتت و تفرقه که موجب هرز رفتن نیروهاست بپرهیزند. دوم عدم پیوستگی با غیر مسلمانان؛ جهت جلوگیری از افتادن در خطر فرودست شدن و محروم ماندن از استقلال است و به معنای انزوای سیاسی جامعه اسلامی نمی باشد. سوم ارتباط و پیوستگی با امام است که حفظ و رعایت دو بعد قبلی در وهله اول مستلزم وجود یک قدرت متمرکز و مسلط و واحد تبلور یافته ی عناصر سازنده ی اسلام و در وهله دوم نیازمند اتصال جامعه اسلامی با آن مرکز و محور می باشد. در جامعه اسلامی به چنین شخصی امام گفته می شود.
گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت خریداری این محصول با شماره 88341761 روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان تماس حاصل کنند.

captcha