آغاز بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی
کد خبر: 3506222
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

آغاز بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، امروز، 24 خردادماه، آغاز می‌شود.

آغاز بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الامارات الیوم»، بیستمین دوره مسابقات بین‌‌المللی قرآن جایزه دبی، ۷ تا ۱۸ ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات اتاق «بازرگانی و صنعت دبی» و در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.
در همین راستا، کمیته برگزارکننده این مسابقات نشستی برای هماهنگی با اعضای کمیته داوران با حضور «ابراهیم محمد بوملحه»، مشاور امور فرهنگی و انسانی حاکم دبی و رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات برگزار کرد.

«محمد عبدالرحیم سلطان العلماء»، عضو کمیته برگزارکننده و رئیس واحد مسابقات در این نشست، آیین‌نامه داوری و برخی دستورالعمل‌های خاص این مسابقات را تشریح کرد.

در این نشست همچنین، «امین رشدی سوید» از سوریه به‌عنوان رئیس کمیته داوران و «عادل بن ابراهیم محمد رفاعی» از عربستان به‌عنوان نائب‌رئیس کمیته داوران انتخاب شدند.

«محمد الحمادی»، رئیس بخش فن‌آوری اطلاعات و منابع انسانی مؤسسه قرآن جایزه دبی نیز در این نشست، توضیح مفصلی درباره شیوه استفاده از سامانه الکترونیکی داوری در این دوره از مسابقات ارائه و به پرسش‌های اعضای کمیته داوران درباره جزئیات این نرم‌افزار پاسخ داد.

هیئت‌های شرکت‌کننده در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی که تاکنون وارد امارات شده‌اند از مقر مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی، موزه «السلام علیک أیها النبی(ص)»، مقر مصحف «شیخ خلیفه بن‌زاید آل نهیان» و مرکز نسخه‌های خطی قرآن «محمد بن راشد» بازدید کردند.

پیش از این، نمایندگان ۹۱ کشور و اقلیت اسلامی، آمادگی خود را برای حضور در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی اعلام کرده بودند.

«عادل بن إبراهيم محمد رفاعي» از عربستان، «شيخ علي حسن عبدالله آل علي» از امارات، «شيخ أيمن أحمد أحمد محمد سعيد» از مصر، «شيخ عبدالعزيز فاضل مطر فهد العنزي» از كويت، «شيخ أيمن رشدي سويد» از سوريه و «شيخ علي محمد الزين مبروك» از سودان، اعضای کمیته داوران بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی را تشکیل می‌دهند.
در حاشیه مسابقات بین‌‌المللی قرآن جایزه دبی، رقابتی تحت عنوان «زیباترین صوت» با مشارکت ۱۰ نفر برتر مسابقات جایزه دبی برگزار می‌شود که «شیخ أسامة الصافي» و «شيخ عبدالعزيز حسين الحوسني» از امارات و «شيخ عبدالرزاق عيطان الدليمي» از عراق از اعضای کمیته داوری این مسابقات هستند.

مجتبی علیرضالو، حافظ کل قرآن کریم نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره رقابت‌هاست.
captcha