واکنش دارالقرآن به انتقادات چهره‌های قرآنی
کد خبر: 3508728
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

واکنش دارالقرآن به انتقادات چهره‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در پی انتشار برخی مطالب از سوی فعالان قرآنی در خصوص عدم حضور مسئولان قرآنی کشور در مراسم استقبال از نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی، سازمان دارالقرآن الکریم واکنش نشان داد.

منصور آقامحمدی، سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پی انتشار برخی مطالب از سوی فعالان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن کریم در فضای مجازی و گلایه‌هایی که درخصوص عدم حضور مسئولان قرآنی کشور در مراسم استقبال از مهدی غلام‌نژاد و سعید علی‌اکبری داشتند، به ارائه توضیحاتی پرداخت.
آقامحمدی عنوان کرد: همانطور که همه فعالان قرآنی در سطح کشور و مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی اطلاع دارند، سازمان اوقاف و امور خیریه مسئول و متولی برنامه‌های قرآنی از جمله؛ مسابقات قرآن از شهرستانی تا بین‌المللی است و سازمان دارالقرآن الکریم نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولیت و مأموریت تعریف شده خود را در حوزه‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، حمایت از مؤسسات قرآنی ـ مردمی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و نظارت بر فعالیت‌های ادارات قرآنی تبلیغات اسلامی در استان‌ها را برعهده دارد.
وی در ادامه گفت: با دقت در این مأموریت‌ها و اهدافی که برای هر یک از مجموعه‌های قرآنی تعریف شده است سازمان دارالقرآن الکریم در هنگام اعزام قاریان و حافظان به مسابقات بین‌المللی قرآن و روندی که در آن مسابقات دنبال می‌شود و همچنین برگشت نمایندگان کشورمان هیچ دخل و تصرفی  نداشته است و اطلاعی نیز از زمان بازگشت و یا برنامه استقبال از آنها به سازمان دارالقرآن الکریم منعکس نمی‌شود.
سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: یکی از وظایفی که برای سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف شده است برگزاری مسابقات قرآن از شهرستانی تا بین‌المللی است و به نظر می‌رسد گلایه قرآنیان از عدم حضور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دیگر مسئولان در فرودگاه امام خمینی(ره) در تاریخ 30 خردادماه 95، غیرمنصفانه بوده و نشان از بی‌اطلاعی آنها است که به انتشار مطالبی غیرکارشناسانه و به دور از واقعیت در فضای مجازی می‌پردازند.
وی یادآور شد: شایسته است دوستان قرآنی به‌ویژه برخی اساتید قرآنی که خود مسئولیت تربیت شاگردان قرآنی را دارند با دقت در گفتار خود و نشر مطالبی از این دست، ابتدا اطلاعات خود را از وظایف دستگاه‌های قرآنی بالا ببرند و سپس اظهارنظر کنند.
آقامحمدی عنوان کرد: سازمان دارالقرآن الکریم و مجموعه روابط عمومی این سازمان در راستای سیاست‌های ریاست سازمان همواره آمادگی داشته است در جهت تکریم چهره‌های قرآنی قدم بردارد و ارتباط مداوم و خوبی با قرآنیان داشته باشد و به‌طور قطع در صورتی که زمان بازگشت نمایندگان اعزامی کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن و هر برنامه دیگر قرآنی از سوی متولی این امر که اعتباراتی را نیز برای این کار در اختیار دارد به این سازمان اعلام شود، سازمان دارالقرآن الکریم نیز وظیفه خود می‌داند که نماینده‌ای را برای استقبال از نمایندگان کشورمان اعزام کند.
وی در ادامه یادآور شد: اما اگر اطلاع‌رسانی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص زمان بازگشت نمایندگان کشورمان به سازمان‌های قرآنی صورت نمی‌گیرد، دلیل نمی‌شود که گلایه‌ای از مسئولان قرآنی دستگاه‌های مختلف انجام شود.
سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: از تمامی فعالان قرآنی انتظار داریم با رعایت شئونات و جایگاه حقیقی و حقوقی افراد اظهارنظر کنند و با اظهارنظرهای عجولانه خود موجب آزرده خاطر شدن چهره‌ها و مسئولان قرآنی نشوند.
وی در پایان عنوان کرد: برای مهدی غلام‌نژاد که یکی از چهره‌های متخلق به اخلاق قرآنی است و سعید علی‌اکبری که در عین حال که حافظ قرآن است از قاریان خوشخوان و مداحان استان قزوین است آرزوی توفیق روزافزون داریم و سازمان دارالقرآن الکریم این چهره‌های قرآنی را با وجود کسب این نتیجه، به‌عنوان چهره‌های برتر می‌شناسد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۸:۵۲
0
0
مردم قزوین استقبالی در شأن حافظ قرآن و نماینده جمهوری اسلامی داشتند.
http://yon.ir/wxhr

http://yon.ir/۵gB۱
captcha