گردهمایی خطاطان جهان برای نگارش قرآن در امارات
کد خبر: 3511980
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

گردهمایی خطاطان جهان برای نگارش قرآن در امارات

گروه بین‌الملل: هشتمین گردهمایی هفت روزه «خطاطی قرآن» در ماه رمضان، با محوریت خطاطی عربی و هنرهای اسلامی روز پنج‌شنبه، 10 تیر در هتل «اینترکنتینانتال فستیوال سیتی» دبی با حضور وزیر فرهنگ امارات افتتاح شد.

گردهمایی خطاطان جهان برای نگارش قرآن در امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Gtoday »، شيخ نهيان بن مبارک، وزیر فرهنگ امارات در مراسم افتتاحیه هدف از برگزاری این گردهمایی را که برای هشتمین سال پیاپی طی ماه مبارک رمضان در دبی برگزار می‌شود، حمایت از هنر و ادبیات زبان عربی به‌ویژه هنر خطاطی اعلام کرد.
وی افزود: 30 خطاط برجسته دنیا از 11 کشور عربی و اسلامی پس از گزینش از میان صدها متقاضی بر اساس صلاحیت، خلاقیت و توانمندی به این گردهمایی دعوت شدند تا هرکدام یک جزء از قرآن را کتابت کنند.
عفراء الصابری، معاون وزیر فرهنگ نیز گفت: در طرح نگارش این قرآن، از دو خط «محقق» و «رهانی» که جزء نخستین خطوط قرآن‌نویسی در قرون اولیه بوده است، استفاده می‌شود تا این خطوط کهن تاریخی توسط خطاطان برجسته دنیا احیاء شود.
الصابری اظهار کرد: در گردهمایی امسال خطاطانی از کشورهای امارات، ایران، سوریه، عراق، ترکیه، یمن، الجزایر، عربستان، فلسطین، اردن و مصر حضور دارند.
کمیته عالی نظارت بر نگارش این قرآن، نمایشگاهی را نیز برای عرضه آثار هنرهای اسلامی شامل نگارگری و خطاطی قرآن در نظر گرفته‌اند که در طول نشست هفت روزه برگزار می‌شود.
captcha