قضاوت داوران مسابقات قرآن اردن عادلانه بود
کد خبر: 3512218
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
نماینده کشورمان در بازگشت از اردن:

قضاوت داوران مسابقات قرآن اردن عادلانه بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده کشورمان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن اردن که نتوانست رتبه‌ای را کسب کند با تأکید بر اینکه داوران به عدالت قضاوت کردند، گفت: مسابقات سطح بالایی نبود و آئین‌نامه خاصی نداشت.

قضاوت داوران مسابقات قرآن اردن عادلانه بود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی اسدی‌صیفار، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن اردن ساعت 18 امروز شنبه، 12 تیر‌ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شد. رضا دیانت، از قاریان و حافظان كل قرآن كریم از استان بوشهر و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن ایران(سال۸۱) وی را در این سفر همراهی می‌کرد.

حسن مهری، رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سیدعلی حمیدی، کارشناس بین‌الملل و امور اعزام سازمان اوقاف و امور خیریه و علی صالحی از شورای عالی قرآن در کنار تیم خبری ایکنا در فرودگاه حضور یافتند.

اسدی‌صیفار در حاشیه این استقبال که با هدف تکریم و تجلیل قرآنیان کشورمان صورت می‌گیرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در مورد ارزیابی خود از این مسابقات اظهار کرد: سطح مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با مسابقات کشور اردن بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: آئین‌نامه مسابقات اردن به صورت بسیار کلی و در سطح پایین نگاشته شده است برای مثال داوران در این مسابقات برای غلط حفظی اگر خود تذکر می‌دادند، 25 صدم و اگر خودشان بخوانند برای تمامی غلط‌ها یک نمره قرار می‌دهند.

اسدی صیفار با بیان اینکه تمامی تلاشم برای شرکت در این مسابقات سربلندی نام جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: این مسابقات خیلی نظم درستی نداشت و من اعتقاد دارم که سطح مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه در آئین‌نامه‌ای تقریبا 30 صفحه‌ای و مفصل نگاشته شده است، بسیار بهتر و بالاتر است.

قضاوت داوران مسابقات قرآن اردن عادلانه بود

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی اردن در ادامه در رابطه با داوری این مسابقات نیز اظهار کرد: به نظر من داوری این مسابقات مشکلی نداشت و داوران عدالت را در مورد متسابقان رعایت کردند.

وی در ادامه در مورد استقبال مسئولان مسابقات اردن نیز بیان کرد: در این زمینه نیز مسئولان اردنی تفاوتی میان متسابقان قائل نبودند و استقبال ایشان از تمامی شرکت‌کنندگان در حد معمول بود.

اسدی صیفار در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور اردن در بدو ورود به این کشور و در فرودگاه به استقبال ایشان آمدند، تصریح کرد: استقببال مردم این کشور از مسابقات بین‌المللی کشورشان بسیار اندک بود و حتی مسئولان اردنی برای خالی نبودن صندلی‌ها از کودکان پنج شش ساله استفاده می‌کردند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی اردن با اشاره به اینکه این مسابقات به صورت پنج سؤال یک صفحه‌ای برگزار می‌شد، اظهار کرد: البته در برخی مواقع مسئولان اردنی به آمدن یک نفر همراه با بنده اعتراض می‌کردند و اعلام می‌کردند که شما سنتان در حدی است که بتوانید تنها در این مسابقات شرکت کنید.


قضاوت داوران مسابقات قرآن اردن عادلانه بود

وی در پایان از مسئولان قرآنی و تمامی کسانی که برای حضورش در مسابقات کشور اردن زحمت کشیدند، تشکر کرد.

یادآوری‌ می‌شود، نتایج بیست‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن «الهاشمی» اردن درحالی عصر دیروز اعلام شد که «علی اسدی صیفار»، نماینده ایران در این دوره رقابت‌ها نتوانست رتبه‌ای کسب کند، اما از این حافظ ایرانی به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده تجلیل به‌عمل آمده و با اهدای جایزه تقدیر شد.
رقابت‌های قرآنی اردن ۵ تا ۹ تیرماه با مشارکت ۲۸ متسابق از کشورهای عربی و اسلامی در بخش آقایان برگزار شد.
این مسابقات در سالن اجتماعات مسجد «عبدالله بن الحسین» واقع در منطقه «العبدلی» شهر «امان»، پایتخت اردن در رشته حفظ کامل قرآن برگزار شد.
مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات و اهدای جوایز به آن‌ها به همت وزارت اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن برگزار شد و «علی اسدی صیفار»، حافظ نوجوان به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌ها حاضر شده بود. در این دوره نمایندگانی از 27 کشور حضور داشتند.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۵
0
0
آقا این چه وضعیه که همینجوری ایران داره نماینده میفرسته کشورهای دیگه و آبروی ما رو میبره؟؟؟؟
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۹:۳۷
0
0
یعنی واقعا استقبال هم داشت!!!!!!!
captcha