اساتید مصری: آیات جهادی از دروس الازهر حذف شود
کد خبر: 3512319
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

اساتید مصری: آیات جهادی از دروس الازهر حذف شود

گروه بین‌الملل: جمعی از فرهیختگان و اساتید دانشگاهی مصر از مرکز اسلامی الازهر خواستند که آیات قرآنی مرتبط با جهاد را از دروس آموزشی این مرکز حذف کند.

اندیشمندان مصری: آیات جهادی از دروس الازهر حذف شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، جمعی از فرهیختگان و اساتید دانشگاهی مصر بر ضرورت اقدام الازهر به بازنگری و نواندیشی در گفتمان دینی تأکید کرده و حذف آیات قرآنی مرتبط با جهاد در دروس آموزشی از سوی این مرکز را خواستار شدند.
در همین راستا، «جابر عصفور»، وزیر فرهنگ اسبق مصر، حذف آیاتی قرآنی از شیوه آموزشی الازهر را که دعوت به جهاد می‌کند، خواستار شد و در این باره گفت: آیات قرآنی مرتبط با جهاد به دستاویزی برای سازمان‌های تروریستی از جمله داعش تبدیل شده که از طریق آن اقدام به جذب پیکارجویان می‌کنند و شهروندان بی‌گناه را به بهانه جهاد در راه خدا هدف قرار می‌دهند.

«حسین حموده»، استاد ادبیات عرب دانشگاه قاهره نیز در این باره گفت: گفتمان دینی الازهر باید مبتنی بر ارزش‌های دینی مرتبط با عدالت، تسامح و رحمت باشد و در این گفتمان، دغدغه‌ها و مسائل انسان معاصر و متغیرهای جدید گنجانده شود.

گفتنی است، کشور مراکش نیز برخی آیات قرآنی مرتبط با جهاد را از دروس آموزشی این کشور حذف و آیات قرآنی دعوت‌کننده به رحمت، تسامح و بخشش را جایگزین این حذفیات کرد.
captcha