از رونمایی بزرگترین مصحف تا ثبت کوچکترین قرآن جهان در گینس
کد خبر: 3512769
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
خانزاده خبر داد:

از رونمایی بزرگترین مصحف تا ثبت کوچکترین قرآن جهان در گینس

گروه هنر: رائین خانزاده که از جدیدترین کارش با عنوان بزرگترین قرآن جهان در محضر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در روز 13 تیر رونمایی شد، عنوان کرد: کوچکترین قرآنی که روی آن کار کرده‌ام در ابعاد 5 در 7 میلیمتر نگارش شده است و مکاتباتی با دفتر نمایندگی گینس در امارات برای ثبت آن داشتم و درصدد هستم تا عکس‌هایی از این قرآن تهیه و برای جلب نظر آنها ارسال کنم.

رائین خانزاده، هنرمند کاتب قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: بزرگترین قرآن جهان که نزدیک به دو سال برای تولید آن زمان صرف کرده‌ام در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش درآمد.

وی گفت: البته پس از اتمام کار روی این قرآن قصد داشتم که پیش از عرضه آن مصحف در نمایشگاه قرآن کریم با شرفیابی به محضر مراجع عالیقدر، ابتدا به این شکل قرآن را رونمایی کنم که به دلیل ضیق وقت این امر میسر نشد، اما بالاخره این قرآن طی روز گذشته و در قالب دیداری صمیمانه و پربرکت با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در شهر مقدس قم رسماً رونمایی شد.

خانزاده در مورد مختصات بزرگترین قرآن جهان تصریح کرد: همان طور که پیش‌تر اشاره شد این قرآن در ابعاد 170 در 130 سانتیمتر روی دو ورقه فلز نقره با وزن 80 کیلوگرم حک شده است که البته یک کیلوگرم نیز از فلز طلا در تزئینات آن استفاده شده است.

از رونمایی بزرگترین مصحف تا ثبت کوچکترین قرآن جهان در گینس

این هنرمند کاتب قرآن ادامه داد: از مدت‌ها پیش کار روی کوچکترین قرآن جهان را نیز به انجام رسانده بودم، اما هیچ گاه فرصت برای معرفی این قرآن و ثبت جهانی آن فراهم نشد و به همین دلیل برگ‌هایی از این قرآن را به شکل مجزا به دوستان و تشکل‌های قرآنی هدیه داده بودم.

وی گفت: به تازگی شرایطی فراهم شده است که بتوانم این قرآن را که در ابعاد 5 در 7 میلیمتر نگارش شده است را به ثبت برسانم و به همین دلیل مکاتباتی با دفتر نمایندگی گینس در امارات داشتم و درصدد هستم تا عکس‌هایی از این قرآن تهیه و برای جلب نظر آنها ارسال کنم.

خانزاده در ادامه عنوان کرد: از آنجا که طی این سال‌ها برگه‌هایی از این قرآن را همان طور که گفتم به عنوان هدیه به دوستان ارائه کرده‌ام، لذا باید نواقص این قرآن را تکمیل کنم تا برای ثبت در گینس آماده شود.

وی در پایان افزود: خط به کار رفته در این قرآن خطی معمولی، اما خواناست و در آن تزئیناتی بسیار ساده به کار رفته است. سرسوره‌ها کاملاً مشخص شده و جلد آن نیز رحلی از طلاست که برگ‌های این کتاب را که از جنس کاغذ هستند و می‌توان آن را تورق کرد محافظت می‌کند.

captcha