درخواست از دولت میانمار برای تحقیق درباره تخریب مساجد
کد خبر: 3513394
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

درخواست از دولت میانمار برای تحقیق درباره تخریب مساجد

گروه بین‌الملل: «روبرت کولفیل»، سخنگوی کمیسون حقوق بشر سازمان ملل متحد، از دولت میانمار خواست که درباره حادثه تخریب دو مسجد توسط بوداییان افراطی در این کشور تحقیق کند.

درخواست از دولت میانمار برای تحقق درباره تخریب مساجد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، تخریب دو مسجد در فاصله زمانی 8 روز که در ایالت «کاشین» و منطقه مسلمان‌نشین «باگو» در میانمار به وقوع پیوست با واکنش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شد.

روبرت کولفیل، سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی، نسبت به افزایش اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در میانمار ابراز نگرانی کرد و دولت این کشور را به اتخاذ اقدامات فوری برای ممانعت از وقوع حوادث ناشی از تعصب دینی تشویق کرد.

وی تصریح کرد: گزارش‌های اولیه اشاره به این موضوع دارد که در جریات تخریب مسجد شهرک «باکانات» در ایالت راشین واقع در شمال میانمار نیروهای پلیس حضور داشته‌اند، اما در اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از تخریب این مسجد ناتوان بودند.

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد عنوان کرد: همچنین، مسئولان منطقه مسلمان‌نشین «باگو» که حدود دو هفته‌ پیش مسجد یکی از روستاهای این منطقه توسط بوداییان افراطی تخریب شد، تاکنون هیچ تحقیقات جنایی در این زمینه انجام نداده‌اند.

روبرت کولفیل در ادامه با اشاره به این که اقدامات خشونت‌آمیز ممکن است، موج جدیدی از دشمنی و خصومت در کشور ایجاد کند، از دولت میانمار خواست که درباره این دو حادثه تحقیق کند.

وی در پایان گفت: عدم بررسی این‌گونه جنایات و عدم پیگیری مرتکبان آن‌، این پیام را مخابره می‌کند که حمله علیه اقلیت‌های دینی بدون هیچ مجازاتی ادامه خواهد داشت.

captcha