تجلیل از حافظان قرآن مبتلا به «سندرم داون» در امارات
کد خبر: 3513435
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

تجلیل از حافظان قرآن مبتلا به «سندرم داون» در امارات

گروه بین‌الملل: آیین تجلیل از دانش‌‌آموختگان چهارمین دوره آموزش حفظ قرآن ویژه بیماران مبتلا به بیماری «سندرم داون» در شهر «دبی» امارات برگزار شد.

تجلیل از حافظان قرآن مبتلا به «سندرم داون» در امارات

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی «alkhaleej.ae»، چهارمین دوره طرح سالانه «قارئ القرآن»(قاری قرآن) با هدف آموزش حفظ سوره‌های قرآن، اصول و مبانی تجوید و ادای مخارج صحیح حروف قرآنی به بیماران مبتلا به «سندرم داون» در امارات به پایان رسید.

این طرح به صورت سالانه و به همت انجمن حمایت از بیماران مبتلا به «سندرم داون» امارات و با همکاری مرکز آموزش حفظ قرآن «رؤیتی» شهر دبی برگزار می‌شود.

«عید محمد ثانی حارب»، رئیس شورای اداری انجمن حمایت از بیماران مبتلا به «سندرم داون» ضمن سخنانی در این مراسم از تلاش و همکاری آموزشی و تربیتی مرکز «رؤیتی» با این انجمن قدردانی کرد.

وی در ادامه بر اهمیت برگزاری این دوره‌ها و ایجاد رقابت میان مبتلایان به این بیماری در زمینه فراگیری حفظ قرآن تأکید کرد و گفت:  شناخت زیبایی‌های قرآن در تقویت روحی و روانی این افراد مؤثر است.

سندرم داون که در گذشته منگلیسم نیز نامیده می‌شد، یک بیماری ژنتیکی است که ناهنجاری‌های فک و صورت، ناهنجاری‌های قلبی ـ عروقی و خطر ابتلای بیشتر به انواع بیماری‌ها نظیر آلزایمر، لوسمی و عفونت‌ها از جمله پیامدهای آن است.

علایم ظاهری سندرم داون، وجود یک خط عرضی در کف دست به جای دوتا، چین‌های کنار داخلی صورت، بینی کوچک و سر بالا و گوش‌های کوچکتر و کمی پایینتر و ... است.

captcha