فیش‌های حقوقی و اختلاس‌های کلان به علت عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر بود
کد خبر: 3514470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

فیش‌های حقوقی و اختلاس‌های کلان به علت عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر بود

گروه جامعه: معاون دولت به مردم شورای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه عامل اصلی اتفاقات رخ داده در فیش‌های نجومی و اختلاس‌های کلان عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر است گفت: امر به معروف و نهی از منکر با روحیه جهادی ممکن می‌شود و اگر به آن ورود نکنیم سرنوشت کشور نامعلوم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، اولین نشست تخصصی ائمه جماعت عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگا‌های اجرایی کشور امروز 22 تیرماه، در هتل ارم برگزار شد.

هاشمیان معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم در این نشست با اشاره به 113 شاخص امر به معروف و نهی از منکر گفت: این 113 شاخص برای تحقق در مورد امر به معروف و نهی از منکر تعریف شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار کشورهایی که شاخص امر به معروف و نهی از منکر در آنها رعایت شده است گفت: در این آمار اولین کشور ایرلند، دومین کشور نیوزلند است و تا رتبه 37 با توجه به این شاخص متاسفانه هیچ کشور اسلامی وجود ندارد در این آمار کشور ایران در رتبه 163 قرار دارد.

عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگا‌های اجرایی کشور افزود: بررسی این موضوع که چرا کشور ایران در این رتبه و جایگاه قرار دارد متوجه آسیب‌های بسیاری است. یکی از این آسیب‌ها ورود دشمن و هجومی است که به عقاید ما وارد کرده است. یکی دیگر از این دلایل این است که در نظام اداری امروز یک بی تفاوتی برجسته حاکم شده است.

هاشمیان با اشاره به اینکه فیش‌های حقوق نجومی و اختلاس‌های بزرگ در کشور دیده می‌شود گفت: عامل اصلی تجربه این اتفاقات عمل نکردن به امر به معروف و نبود نهی از منکر در نظام اداری کشور است.

وی ادامه داد: روحانیون ما از اول انقلاب و قبل از آن در ادارات حضور داشتند و آنها ضمن برپایی نماز امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهای اصلی آنها بود که متاسفانه امروز با ضعف جدی مواجه شده است. قانون امروزی می‌خواهد توانمندی، قدرت و توانایی به حوزه امر به معروف و نهی از منکر را برگرداند. لذا امروز امام جماعات عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید در این حوزه مطالبه گری داشته باشند.


شورای امر به معروف از تشریفاتی بودن خارج شده است

عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگا‌های اجرایی کشور تصریح کرد: ما در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کرده‌ایم و شورای امر به معروف از تشریفاتی بودن خارج شده است و به اجرایی کردن قوانین و دستورات ورود کرده است.

هاشمیان ادامه داد: امروز باید روحانیون ما بداند که گزارشی که از نماز جماعت و جشن‌ها می‌دهند قابل قبول نیست و باید گزارش خوبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند. در ماده 5 قانون شورای مدیران و رٰٰوسا موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی بیان کرد: ما برای نوسازی شوراها فعالیت‌های زیادی کرده‌ایم و باید اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در ارائه گزارش روسای سازمان‌ها مطالبه کنیم. امر به معروف و نهی از منکر اگر در حد تشریفات باشد چیزی از آن حاصل نمی‌شود و باید آن را اجرایی کرد.

وی در ادامه گفت: در ماده 8 قانون اساسی نصیحت و ارشاد در عملکرد دولت و در چارچوب شرع مطرح شده است. قوای سه گانه،دولت، موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و همچنین سایر ارگان‌ها موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

هاشمیان ادامه داد: همچنین در ماده 9 برای اشخاص حقیقی و حقوقی مجازات مشخص شده و باید با آنها برخورد شود. امروز در هیچ جایی از کشور براساس قانون وجود ندارد که امر به معروف و ناهیان از منکر توبیخ شوند.

وی افزود: در حوزه‌های اجتماعی، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و سایر دستگاها شورای امر به معروف در حال اجرای امر به معروف و نهی از منکر است. قانون امر به معروف و نهی از منکر در تمامی نهادها و دستگا‌ها دیده شده است.

عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگا‌های اجرایی کشور تاکید کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر با روحیه جهادی ممکن می‌شود و اگر به آن ورود نکنیم معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۹:۱۳
0
0
برای رفع آسیب‌ها به امر به معروف و نهی از منکر توجه زیادی شود
captcha