مجمع تقریب مذاهب خواستار توسعه همکاری با مؤسسات دینی و فرهنگی اندونزی شد
کد خبر: 3514603
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

مجمع تقریب مذاهب خواستار توسعه همکاری با مؤسسات دینی و فرهنگی اندونزی شد

گروه سیاسی: قائم مقام معاونت امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز دوشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد بزرگ استقلال جاکارتا بر توسعه همکاری مجمع با مؤسسات و انجمن‌های دینی و فرهنگی اندونزی بویژه نهضت العلماء، محمدیه و مجلس العلماء تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، محمدحسن تبرائیان، مشاور دبیر کل مجمع تقریب و قائم مقام معاونت امور بین‌الملل این مجمع در صدر هیئتی با نصرالدین عمر، رییس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد استقلال جاکارتا که گنجایش 120 هزار نمازگزار را در یک زمان دارد، دیدار و رایزنی کرد.
عبدالرزاق رهبر، امام جمعه و خطیب 'آق قلا' در استان گلستان و مدیر حوزه علمیه عرفانی اهل سنت، قائم مقام معاونت امور بین‌الملل این مجمع را در این دیدار همراهی کرد.
تبرائیان در این دیدار با تشریح جایگاه و فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب، بر همکاری این مجمع با مؤسسات و انجمن‌های دینی و فرهنگی اندونزی بخصوص نهضت العلماء، محمدیه و مجلس العلماء تأکید کرد.
وی همچنین ضمن تشریح نقش حیاتی، برجسته و کارآمد مقوله تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام و تأکید بر آیات وحدت و احادیث نبوی، خواستار هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و مقابله با جریان تکفیر شد.
قائم‌مقام معاونت امور‌بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به نقش این مجمع در تبیین و تحقق وحدت اسلامی، به تشریح نوع نگاه راهبردی و فتواهای مقام معظم رهبری در جهت تقریب مذاهب و وحدت امت بویژه فتوای حرمت اهانت بر بزرگان و مقدسات اهل سنت پرداخت.
وی وضعیت وحدت شیعیان و اهل تسنن در ایران و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به امور اهل سنت را مورد اشاره قرار داد و بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های فلسطین تأکید کرد.
تبرائیان همچنین از نصرالدین عمر برای سفر به ایران دعوت کرد.
رئیس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد بزرگ استقلال جاکارتا نیز در این دیدار با تأکید بر وحدت میان شیعیان و اهل سنت، گفت که شیعیان و اهل سنت در اندونزی با 250 میلیون جمعیت زندگی برادرانه‌ای در کنار یکدیگر دارند.
این هیئت ایرانی پس از این دیدار و رایزنی عازم استان ماکاسار اندونزی شد.
captcha