معجزه الهی در برافراشته‌ماندن گنبد حسینی
کد خبر: 3515099
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

معجزه الهی در برافراشته‌ماندن گنبد حسینی

گروه بین‌الملل: کارشناسان معماری که در طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلی مشغول به خدمت هستند، از معجزه‌ای در حرم مطهر خبر دادند.

معجزه الهی در بر افراشته‌ماندن گنبد حسینی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، «علی مهاجری»، مسئول ناظر بر طرح باریک‌سازی و مقاوم‌سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر و ترفیع گنبد در گفت‌وگو با مسئولان حرم اظهار داشت: در هنگام اجرای این طرح با ستون‌های چوبی قدیمی که آجرهای قدیمی بر آن تکیه کرده است، مواجهه شدیم.

وی افزود: بعد از گذشت سال‌های متمادی و تخریب برخی از ستون‌های چوبی به علت گذشت زمان و آسیب موریانه‌ها، دیوارهای حرم مطهر همچنان وزنی بیش از 1200 تن را برخلاف وضعیت عادی تحمل می‌کنند.

علی مهاجری ادامه داد: از لحاظ اصول معماری با نظر به از بین رفتن ستون‌های چوبی به دلایل ذکرشده گنبد حرم مطهر با وزنی بیش از 1200 تن باید از سال‌های پیش فرو می‌ریخت، اما همچنان با کرامت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برجای خود باقی مانده و این بی‌شک معجزه بزرگی است.

وی در خاتمه افزود: بیش از 25 درصد مقاوم‌سازی دیوارهای حرم مطهر امام حسین(ع) به اتمام رسیده و اجرای آن بی‌وقفه ادامه دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۲
0
1
السلام علیک یا سیدالکونین یا ابا عبدالله الحسین
captcha