مشارکت 55 متسابق در مسابقات حفظ قرآن سوئد
کد خبر: 3515104
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

مشارکت 55 متسابق در مسابقات حفظ قرآن سوئد

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ قرآن کریم کشور سوئد با مشارکت 55 متسابق در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

مشارکت 55 متسابق در مسابقات حفظ قرآن سوئد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «hqmi.org»، این مسابقات به همت مؤسسه خیریه «وقف الرسالة» سوئد و با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت و انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار شد.

55 متسابق در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ کامل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء‌ و حفظ 5 جزء‌ قرآن در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کمیته داوران این مسابقات متشکل از 8 داور بود و آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات با حضور «شیخ محمد خلیل»، امام جماعت مسجدالنبی(ص)، «محمد العمیری»، نماینده وزارت اوقاف کویت، «شیخ عبدالرحمن العقیل»، دبیرکل مؤسسه «وقف الرسالة» سوئد، اعضای کمیته داوران، مربیان و حافظان قرآن و شماری از علاقه‌مندان به امور قرآنی برگزار شد.

سخنرانان این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت فراگیری قرآن، به نفرات برتر این مسابقات تبریک گفتند و قرآن‌آموزان را به ادامه مسیر حفظ قرآن و تسلط به قواعد و احکام تجوید و همچنین، آراسته‌شدن به اخلاق نیکوی قرآنی تشویق کردند.

در پایان این مراسم، جوایزی به نفرات برتر این مسابقات اهدا شد.

مؤسسه خیریه «وقف الرسالة» سوئد در سال 2003 میلادی تأسیس شده و مقر آن در شهر «اوربرو» این کشور است. این مؤسسه در کشورهای نروژ، دانمارک، ایسلند و فنلاند شعبه دارد و از مؤسسه‌های خیریه فعال در زمینه آموزش و معرفی فرهنگ عربی و اسلامی محسوب می‌شود.
captcha