رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام»؛ فرصتی برای تحکیم وحدت اسلامی
کد خبر: 3517820
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد:

رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام»؛ فرصتی برای تحکیم وحدت اسلامی

گروه سیاسی: بهرام قاسمی با بیان اینکه برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» به تحکیم و تعمیق وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی منجر می‌شود، گفت: اینگونه اقدامات بستر مناسبی برای ارائه جلوه‌های اسلام واقعی و همچنین تبیین اعتدال و معرفی تمدن، عرفان و فرهنگ اسلام اصیل به سراسر گیتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال آینده از سوی سازمان همکاری اسلامی، را فرصت مناسبی برای معرفی ریشه‌ها و نمادهای فرهنگ و تمدن اسلامی در کشورمان به سایر ملت‌ها ارزیابی نمود.
بهرام قاسمی تصریح کرد: وزارت امور خارجه ضمن حمایت از برنامه های مربوط به شهر مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی، در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مناسبت فرهنگی – اسلامی تلاش خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد عزم جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» به تحکیم و تعمیق وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تمدنی منجر شود و جهان اسلام از این فرصت برای افزایش انسجام بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در مقابل دشمنان بیرونی بهره برد.
بهرام قاسمی خاطرنشان ساخت: در شرایطی که متأسفانه تلاش‌های مرموزی برای معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و تروریسم در جهان جریان دارد، اینگونه اقدامات بستر مناسبی برای ارائه جلوه‌های اسلام واقعی و همچنین تبیین اعتدال و معرفی تمدن، عرفان و فرهنگ اسلام اصیل به سراسر گیتی خواهد بود.

captcha