کره به جمع عرضه‌کنندگان محصولات بهداشتی حلال پیوست
کد خبر: 3517891
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

کره به جمع عرضه‌کنندگان محصولات بهداشتی حلال پیوست

گروه بین‌الملل: کشور کره جنوبی با دریافت گواهینامه حلال از سوی مجلس علمای اندونزی به جمع عرضه‌کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی حلال پیوست.

عرضه لوازم بهداشتی حلال توسط شرکت «کاسموس» کره
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Korea Herald»، شرکت کاسموس اندونزی در راستای توسعه بیش از پنجاه شرکت تولیدی لوازم بهداشتی حلال با اعطای گواهینامه از سوی مجلس علمای اندونزی(که یکی از سه سازمان اعطای گواهینامه محصولات حلال در سطح بین‌المللی است) به شرکت کاسموس کره جنوبی، گواهینامه تولید محصولات بهداشتی حلال اعطا کرد.
شرکت‌های کاسموس حلال برندهای لوازم بهداشتی حلال همچون لورئال و یونیلیور و نیز برندهای اصلی اندونزیایی مانند ماستیکا راتو و زویا را عرضه می‌کنند.
لی گیان ایل، رئیس شرکت کاسموس اندونزی گفت: محصولات طراحی شده مطابق با فرهنگ بومی مسلمانان تایلند و مالزی را نیز تا پایان سال عرضه خواهیم کرد.
بازارهای محصولات بهداشتی حلال در دنیا به ارزش 100 تریلیون دلار برآورد شده است و انتظار می‌رود شرکت کاسموس تا سال 2019 حدود 13.6 درصد رشد داشته باشد.
 وجود برخی افزدونی‌های غیرحلال نظیر ژلاتین تهیه شده از استخوان خوک در کالاهای بهداشتی، مدت‌ها باعث نگرانی مسلمانان شده بود، اما امروزه با ابتکار عمل برخی شرکت‌های تولیدی، این مسئله به حداقل رسیده است که البته سودآوری مادی بسیاری برای صاحبان صنایع حلال را نیز به همراه دارد.
captcha