آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در گامبیا
کد خبر: 3518141
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در گامبیا

گروه بین‌الملل: رقابت‌های بین‌المللی حفظ قرآن گامبیا با عنوان مسابقات قرآن جایزه رئیس‌جمهور «یحیی جامع» با حضور نمایندگان 28 کشور در گامبیا روز گذشته، 5 مرداد آغاز شد.

آغاز مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن در گامبیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Observer»، این مسابقات به عنوان بخشی از برنامه‌های گرامیداشت بیست‌و‌دومین سالگرد کودتای سال 1994 در این کشور (که دولت آن را انقلاب می‌نامد)‌ برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان هدف از برگزاری این مسابقات را ترغیب مسلمانان به قرائت و فهم بیشتر آموزه‌های قرآن کریم اعلام کرده و گفته‌اند که مطالعه و درک قرآن بار مشکلاتی را که امروزه مسلمانان با آن مواجه هستند، سبک‌تر خواهد کرد.

فاتو لامین، وزیر آموزش ابتدایی این کشور در همایشی که در آغاز این مسابقات برگزار شد، در حضور علما، اساتید دانشگاه و رهبران دینی و دانشجویان سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی با اشاره به اینکه امروز مسلمانان با بیشترین چالش‌های قرن مواجه هستند،‌ گفت: به دلیل عملکرد افراط‌گریان، اسلام و مسلمانان زیر ذره‌بین قرار گرفته و از لنزها و زوایای متعدد زیر نظر هستند و تصورات نادرست زیادی نیز در مورد اسلام به وجود آمده است.

لامین گفت: اقدامات افراط‌گرایانی که نام خود را پیروان اسلام می‌گذارند، مسلمانان را در دفاع از حرمت دین دچار مشکل کرده اما حضرت محمد(ص) فرموده‌اند که هر زمان که شرایط به گونه‌ای شد که انگار ظلمت شب همه‌جا را فرا گرفته به قرآن روی آورید.

وی افزود: قرآن متذکر وظایف انسان در برابر خداست و درس‌های زیادی به ما می‌دهد. برگزاری مسابقات قرآنی نیز می‌تواند سنگ‌ بنایی برای افزایش عشق، درک و شناخت مسلمانان نسبت به قرآن به عنوان کلام خدا باشد.

در این مسابقات شرکت‌کنندگانی از 28 کشور از جمله افغانستان، بورکینافاسو، کامرون، چاد، ساحل عاج، اردن، لبنان، مالزی، مالی، موریتانی، نیجر، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، سنگال، سومالی، تونس، ترکیه، اوگاندا، یمن، بنین، قطر و گامبیا شرکت دارند.

داورانی از کشورهای لبنان، مصر، ترکیه، سنگال، مراکش، الجزایر و گامبیا نیز عملکرد شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

captcha